El Bugatti Chiron munta un motor que ofereix més de 1.500 CV recuperant la posició de cotxe més ràpid

Un llançament tan esperat com el del nou Bugatti Chiron ha d’anar acompanyat d’una bona escenificació, el seu nom ja fa referència a un centaure de la mitologia grega però el que ens espera va molt més enllà. L’estratègia de la marca per poder arribar a un públic més ampli ha estat crear dos showrooms per a la venda del nou superesportiu. Fins fa uns dies només podíem parlar de suggeriments basats en el prototip que donarà forma al nou Chiron i no anàvem mal encaminats. Potser s’assemblen massa i tot. Parlem del concept car que vam poder veure exposat durant el saló de Frankfurt i que s’anomenava Vision Gran Turismo. Com el seu propi nom indica aquest projecte sorgeix d’un cotxe ideat per al joc de Play Station Gran Turismo i, no molt menys, esperàvem que el successor del mític Veyron recreés tan bé un model mig virtual.

Deu anys ha estat el Bugatti Veyron en fabrica i només es pot parlar d’èxit. Però el que la marca que pertany al grup Volkwagen ens té preparat per al seu nou model no pot ser més interessant. El seu objectiu principal és mantenir la imatge de luxe i esportivitat que ha aconseguit el Veyron però superar-ho seria clau. Per això presenten un ‘hypercar’ que ja un nom ben reeixit. Mitològic o no Louis Chiron va ser un pilot de Bugatti que va arribar a participar en la Fórmula 1 i és una de les llegendes de la marca francesa.

Si ens fixem en la part mecànica del cotxe, ens podem fer una idea del que Bugatti vol aconseguir amb aquest model. Renovarà motor. Deixarà enrere els problemes de l’anterior propulsor per muntar un W16 de 8.0 litres sobrealimentat elèctricament per a superar els 1.500 cavalls de potència. Sí, superarà el Hennessey Venom GT gràcies a la construcció d’un bastidor més lleuger que el permetrà, segurament, superar els 432,5 kilòmetres per hora que firma el superesportiu presentat al SEMA de Las Vegas, fins ara el cotxe més ràpid del món.

Així doncs esperem que les noves tendes Bugatti a Nova York i Miami entreguin els primers Chiron a principis del 2017. Una espera que serà dura per al millor mercat de la firma. Aquests Showrooms acolliran una nova filosofia de venda dedicada 100% al comprador i al seu confort durant l’estada. Amb una decoració especial les sales estaran plenes de pantalles horitzontals que aporten informació i gestionen la configuració del Bugatti Chiron de cada client mitjançant un iPad. Els seients, només cal veure’ls, traslladen a l’usuari a un món de pura esportivitat alhora que mantenen l’objectiu de fer sentir el client com a casa. Veurem com van les vendes d’aquest nou ‘hypercar’ però el mercat americà és el nínxol perfecte per aquest tipus de models. Com la marca ha reconegut, en aquest país les reserves del Veyron es va esgotar.