Bultaco Brinco, entre la moto i la bici

0
Bultaco Brinco

Bultaco Brinco

 

 

La marca catalana aposta per la innovació, Bultaco Brinco

Si abans parlàvem de la PGM V8 com una moto bestial amb una potència sobrenatural, ara passem a l’altre extrem, a una combinació entre moto i bici que mira cap al futur de forma més pacífica i tecnològica.

Bultaco mai ha deixat d’existir, des del cessament de les activitats de la fàbrica durant els anys vuitanta, la marca ha estat en diferents mans que han tret profit del bon record que els aficionats tenien de la marca catalana. Una vegada recuperats tots els drets, torna al mercat amb un producte marca de la casa, la Brinco, una divertida mescla de moto i bici de muntanya que ells denominen “moto-bike”. Al seu ADN manté la passió, la il·lusió i el desig d’innovació que sempre va caracteritzar a la marca, la qual creu que el futur està en la tecnologia i en desenvolupar productes que siguin objecte de desig.

Per Bultaco innovar no és només aconseguir noves metes tecnològiques, sinó també oferir noves experiències, per això la Brinco proposa un nou concepte, la “moto-bike”, una fusió de moto i bici que combina un motor elèctric amb la força de pedaleig, independent o combinant tots dos sistemes. El desenvolupament es basa amb el concepte de solidesa i durabilitat d’una moto d’enduro. El quadre i basculant estan fabricats en alumini, amb la bateria ancorada a la part inferior de la biga principal. El motor, de 2 KW de potència, es posiciona a la roda posterior. Les suspensions provenen del món de les bicis de descens, el mateix que els frens de disc en tots dos eixos i amb pinça de 4 pistons al davanter. Les rodes són de moto, 24 x 3,0 polzades i munta un canvi de 9 velocitats amb el comandament situat al puny esquerre. A més han desenvolupat un sistema “overdrive” situat a l’eix del pedaler i que s’acciona amb el taló.

Sobre el manillar munta un complet quadre de comandaments que informa de la velocitat, quilòmetres recorreguts, càrrega de bateria, manera d’ús i autonomia restant. A més és compatible, via Bluetooth, amb sistemes de connectivitat i allotja el sistema d’arrencada keyless mitjançant la polsera d’activació. El motor ofereix 3 modes d’ús; Sport (2 KW i aprox. 30 km d’autonomia), Tour (1,5 KW i aprox. 50 km) i Eco (0,8 KW amb més de 80 km). La bateria és desmuntable, pesa 8 quilograms i es pot carregar a l’endoll de casa en només 3 hores. De moment i a causa de les seves prestacions, no està homologada per a les vies públiques, però després de l’estiu ja estarà disponible una versió adaptada a l’ús en qualsevol àmbit.

Realment la Brinco és una moto molt diferent a la resta però, al mateix temps, és bonica i està ben feta. Crec que és una gran aposta de Bultaco i esperem que els hi funcioni. El preu de sortida es situa en 4.800 euros