Casademont vol que el 70% de les vendes procedeixi de l’exterior en tres anys

0
Casademont
Casademont
Casademont
Casademont

No volem abandonar Espanya, perquè és un mercat molt atractiu per a nosaltres

El fabricant de fuets i productes de xarcuteria Casademont vol que el 70% de les seves vendes procedeixi de mercats exteriors d’aquí a tres anys, respecte del 55% actual, cosa que comportarà exportar regularment a 70 països –ara són 50–, amb el focus a l’Índia, el Canadà, Austràlia i Nova Zelanda.

En una entrevista d’Europa Press, el director general de Casademont, Francesc Gómez, ha destacat: “No volem abandonar Espanya, perquè és un mercat molt atractiu per a nosaltres i de proximitat, però tot el nostre creixement ens ha vingut de l’exportació”.

Casademont, una firma amb més de 60 anys d’antiguitat, va registrar una facturació neta de 43 milions d’euros el 2014, dels quals un 90% pertany al canal de l’alimentació i el 10% restant a Horeca –restauració–, i la previsió per a aquest 2015 és augmentar aquest resultat aproximadament un 2%.

Gómez ha explicat que l’aposta per la internacionalització, iniciada el 1992 a la UE i Europa de l’Est, no se centra únicament a buscar un ‘partner’ distribuïdor especialitzat en el sector carni de cada país, sinó també a replicar el model provat a Rússia, on Casademont s’ha convertit en l’únic productor espanyol capaç de vendre els seus productes i de capejar el veto rus.

La firma gironina va tancar a finals de l’any passat un acord amb l’empresa Atria Russia, un grup de capital finlandès amb plantes d’elaboració a Sant Petersburg que permeten al fabricant català continuar venent els seus productes al mercat rus.

Actualment, Casademont comercialitza entre 20 i 50 tones mensuals a Rússia a través d’Atria entre fuet extra, llonganissa extra, llonganissa muntanya i la gamma de xoriços en peça i tallats, i ha recuperat els nivells de vendes perduts.

[quote]”Portàvem 12 anys exportant a Rússia i de sobte es decideixen tancar fronteres, mesura que ens va fer perdre entre un 5% i 8% de les nostres vendes. El que hem fet és que Atria pugui fabricar els nostres productes amb la marca Casademont per al mercat rus sota la nostra estricta supervisió”, ha explicat Gómez.[/quote]

VISIÓ MUNDIAL

Ara l’estratègia de la companyia és replicar el model aplicat a Rússia en altres mercats de difícil accés, però atractius per al consum dels productes Casademont: “Volem que tothom provi els nostres productes tradicionals”, ha assegurat Gómez, que ha indicat que, per exemple, el york cuit té quotes d’exportació de fins al 85%.

La companyia, que té una plantilla de 350 treballadors, té dos centres productius de 40.000 metres quadrats a Bonmatí (Girona) –per a curats, cuits i tallats– i a Palol de Revardit (Girona) –per a pernil serrà– amb capacitat per produir 25.000 tones anuals.