Chevrolet Camaro, el retorn del Muscle Car

0
Chevrolet Camaro

Chevrolet Camaro

Avui s’ha destapat la sisena generació

Senyores i senyors, amb tots vostès la sisena generació del Chevrolet Camaro. Després de setmanes durant les quals la marca ha anat llençant diferents teasers, finalment ha decidit mostrar al món el nou Camaro que, segons la marca, només hereta de l’anterior generació els emblemes ja que aquest nou és més ràpid, lleuger, aerodinàmic, àgil i més petit. Que tremoli el Mustang!

Tot i que la marca ens digui el contrari, el disseny segueix força la línia del seu predecessor però aquest es mostra més atlètic i musculat per tal de millorar, força, l’aerodinàmica. En aquesta direcció Chevrolet ha posat molts esforços ja que no volen un cotxe que només sigui espectacular, sinó que també volen un cotxe ràpid i àgil. La plataforma és completament nova i redueix, gairebé, 100 quilograms de pes; Realment la marca ha fet passar el Camaro pel gimnàs durant un bon temps. Així mateix, és més rígid i entre la carrosseria i la suspensió perden, també, prop de 70 quilograms. En conjunt, tenim un nou Camaro que, gairebé, ha rebaixat 200 quilograms i, això, en termes de rapidesa i agilitat es nota molt.

Seguirà tenint les seves dues versions, la convencional LT i la més radical SS. Totes dues estrenen una suspensió davantera multibraç d’estil McPherson i un eix posterior independent de cinc braços. A més a més, el SS equiparà el Magnetic Ride Control que adapta la suspensió a la carretera. Les llandes seran de 18 polzades en el LT, mentre que el SS equiparà unes de 20 polzades. Tota la gamma oferirà frens Brembo, que només seran de sèrie en el SS, el qual tindrà una aparença més radical amb elements específics com spoilers, entrades d’aire o fars LED; sens dubte, el SS serà l’opció més interessant de conèixer.

 

Si passem al motor allà trobarem tres opcions diferents de quatre, sis i vuit cilindres; el primer, el més europeu, serà el 2.0 Turbo amb una potència de 279 CV i un parell motor de 400 Nm. Aquesta és la versió d’accés que només estarà disponible en el LT. La seva acceleració de 0 a 100 km/h és de 6 segons, mentre que el consum podria situar-se sobre els 8 litres, el que suposaria un rècord ja que seria el Camaro menys consumidor de la història. La segona opció és el 3.6 V6 que també estarà disponible en la versió LT. Aquest motor de sis cilindres atmosfèric d’injecció directa i admissió variable puja la seva potència fins els 340 CV, mentre que el parell màxim es redueix respecte el 2.0 Turbo i es situa en 385 Nm. Aquesta opció ofereix la desactivació selectiva de cilindres que només afectaria a dos d’ells. Totes dues opcions es poden escollir amb una caixa de canvis manual de sis velocitats, o l’automàtica de vuit relacions.

La tercera opció de motorització i la més americana i espectacular és el 6.2 LT1 V8. Aquesta només l’equiparà la versió SS i és el mateix motor que munta el Corvette Stingray. La potència total és de 461 CV i el parell màxim de 617 Nm. De sèrie arriba amb la caixa manual de sis velocitats amb funció punta-taló (cop de gas) a les reduccions. Tot així i si ho desitgem, es podrà equipar el canvi automàtic. Chevrolet assegura que aquest SS és més ràpid en circuit que el seu predecessor amb el paquet 1LE que estava enfocat, precisament, cap a aquest ús.

Chevrolet Camaro interior

Igual que el disseny exterior, l’interior també rep una important remodelació; el que més ha canviat és el quadre d’instruments que es modernitza totalment, trencant amb la història de Camaro. Aquí trobem una gran pantalla de 8 polzades i les sortides de l’aire condicionat a la zona baixa. El volant i seients també són totalment nous. Una altra característica que modifica totalment el concepte de Camaro és el fre de mà que deixa de ser manual per convertir-se en elèctric a través d’un botó, tal com passa avui dia en la majoria de vehicles nous.

Chevrolet ofereix cinc tons de tapisseria diferent, així com un sistema d’il·luminació interior LED a escollir entre 24 colors diferents (només es pot escollir un, es clar). A més, ofereix diversos modes de conducció (Snow/Ice, Tour, Sport, track) que modifiquen els paràmetres del del motor, transmissió, canvi, direcció, entre d’altres per tal de canviar la seva resposta segons les condicions que necessitem. Això sí, el mode track només estarà disponible a la versió SS.

El nou Chevrolet Camaro es fabricarà a Michigan i sortirà a la venda a finals d’any. A priori m’ha convençut, tot i que algun elements com el fre de mà elèctric és per fer-s’ho mirar… Esperarem veure’l en acció aviat per saber si supera, o no, al que es considera el seu històric rival, el Ford Mustang.