Proposem una llista amb els cinc compactes esportius més potents del mercat actual

Després d’haver provat l’Audi RS3 i haver sortit d’ell amb un somriure d’orella a orella, és temps per analitzar-lo detalladament per poder-vos explicar amb tot detall el que se sent en conduir-lo durant una setmana en tots els camps possibles. Mentrestant, i com a aperitiu, us proposem una llista més que interessant amb els cinc compactes esportius més potents del mercat.

Hi ha de tot tipus; amb tracció a les quatre rodes, tracció posterior i tracció davantera, però nosaltres ens regirem sempre per la potència en cavalls. Les classificacions per models de la mateixa tracció les deixem per a una altra ocasió. Sense més preàmbuls, comencem.

1 – Mercedes-AMG A 45 4Matic

El líder de la classificació i el que més s’apropa als 400 CV. En concret, el seu rendiment ascendeix fins als 381 CV en la nova generació, sens dubte una xifra que posa els pèls de punta, i més sabent que tota aquesta potència l’aconsegueix d’un motor de quatre cilindres i dos litres turbo. A més, la seva tracció a les quatre rodes amb el sistema 4Matic li confereixen un rendiment excepcional, sobretot en acceleració (0 a 100 km/h en 4,2 segons) i en pas per corba. Està només disponible amb el canvi automàtic de doble embragatge i en carrosseria de cinc portes. Si el busqueu una mica més allargat, us haureu d’anar a pel CLA 45 AMG. El seu preu, a partir de 57.550 euros.

2 – Audi RS3

D’aquest no us explicaré molt, com he comentat al principi, estem preparant la prova perquè la gaudiu, però us avanço que el seu motor de cinc cilindres i 2.5 litres turbo ascendeix fins als 367 CV, enviant tota la força a les quatre rodes mitjançant el canvi automàtic S-Tronic de doble embragatge. El seu preu arrenca des dels 59.000 euros.

Els cinc compactes esportius més potents | Diari Català
Audi RS3

3 – Ford Focus RS

Seguint la saga RS, el nou model arriba al mercat amb el nou motor 2.3 EcoBoost de 350 CV de potència enviats, per primera vegada, a les quatre rodes. Les dues generacions anteriors eren de tracció davantera però Ford ha entès que per seguir generant més potència feia falta passar-se a la tracció total. El millor d’ell, sens dubte, és el seu canvi manual i la posada a punt del xassís, el qual, els que l’han provat, asseguren que és excepcional. A més, compta amb un mode de conducció Drift que et permet derrapar amb un gran control. Està disponible a partir de 41.440 euros.

Els cinc compactes esportius més potents | Diari Català
Ford Focus RS

4 – BMW M135i

L’únic amb tracció posterior de la llista i també l’únic que permet optar per una carrosseria de 3 o 5 portes (tots els altres només estan disponibles en 5 portes). A més, segueix fidel a la tradició de la marca amb un motor de sis cilindres en línia capaç d’arribar fins als 326 CV. També es pot escollir entre canvi manual o automàtic, així com tracció a les quatre rodes amb el sistema xDrive de BMW, però si el que t’agrada és conduir, el millor és obviar aquesta tracció; els BMW han de ser sempre amb tracció posterior. El seu preu, a partir de 44.750 euros.

Els cinc compactes esportius més potents | Diari Català
BMW M135i

5 – Honda Civic Type R

L’últim de la llista i el primer en utilitzar només la tracció davantera. La majoria que l’han provat, o que el posseeixen, asseguren que el seu comportament és impressionant i que té un aplom digne d’admiració. Sens dubte els seus 310 CV del seu motor de dos litres VTEC Turbo són una bona raó ja que amb ells es converteix en el tracció davantera més ràpid del mercat. Parteix dels 34.900 euros i només està disponible amb canvi manual. L’estètica? L’estimes o l’odies, no hi ha terme mig.

Els cinc compactes esportius més potents | Diari Català
Honda Civic Type R

La llista podria allargar-se molt més, però preferim finalitzar-la aquí perquè en uns dies puguem confeccionar altres de diferents que tinguin en consideració la tracció, el canvi, el nombre de portes, etc. Com veieu, hi ha moltes possibilitats obertes.