Sota la filosofia ‘Be Diferent, Feel Good’ arriba Citroën Advisor, una plataforma que permet als usuaris opinar sobre el servei al client

Fa pocs dies descobríem el canvi estratègic Push to Pass del Grup PSA, que canvia fins i tot la seva identitat de marca, logotip i nom de companyia. Durant la presentació dels canvis que tindran lloc els propers anys a la marca es va parlar de la nova filosofia ‘Be Diferent, Feel Good’, que vol potenciar la seva originalitat. El director general de Citroën Espanya, Pablo Puey, va remarcar que sempre han arriscat al llarg de la seva història com a factoria com amb la creació del dos cavalls, el Mehari o l’actual Cactus.

Citroën advisor
Pablo Puey, director general de Citroën Espanya | Foto: Citroën

Dins d’aquest nou projecte per situar-se al capdavant del mercat, Citroën llança ‘Citroën & Tu’, que treballa en la relació del fabricant amb els seus clients mitjançant les tecnologies 2.0. “Tots aquests canvis i evolucions s’adapten a les necessitats dels nostres clients però respectarà sempre la filosofia de la marca subratlla Pablo Puey. Però a Madrid es va parlar sobre una nova plataforma que depèn d’aquesta estratègia: Citroën Advisor.

Jose Santiago, responsable de projectes de Citroën Espanya, va voler explicar a fons com funciona aquesta nova aplicació però bàsicament funciona com TripAdvisor. Els usuaris podran deixar comentaris i avaluar el servei al client dels concessionaris de Citroën mitjançant estrelles. D’aquesta manera, Citroën es converteix en l’única marca automobilística que permet que els clients avaluïn, d’una forma pública i interactiva, tant la qualitat com el tracte que reben en els concessionaris i serveis oficials de la seva Xarxa Comercial en el lliurament de vehicles nous i en les intervencions que es realitzen en els tallers de postvenda.

Citroën Advisor
José Santiago, director de projectes Espanya explica Citroën Advisor | Foto: Citroën

Gràcies a aquesta pàgina qualsevol pot consultar, tant a la pàgina web www.citroen-advisor.es com en el lloc del propi concessionari o servei oficial, les experiències viscudes pels clients d’un punt de venda determinat. També servirà perquè els tallers oficials puguin millorar la seva qualitat, un dels punts que segons Pablo Puey serà avaluable en uns anys per tenir en compte les comissions d’aquests espais (ara per ara el taller o concessionari no veurà incrementada o reduïda la seva comissió pels comentaris negatius).

Aquesta nova eina es basa en la idea que tota relació humana ha de basar-se en la confiança va comentar José Santiago i per això Citroën pretén complir amb els següents paràmetres:

  • Avisar de qualsevol imprevist durant la reparació i comptar amb l’acord del client
  • Assegurar un cotxe net en sortir del taller
  • Respondre davant un comentari insatisfactori en menys de 24 hores per solucionar el problema
  • Assistència en carretera Citroën per als primers vuit anys del model (en menys de 24 hores).

Ara per ara aquesta és l’eina més nova però Citroën ja va avançar que el proper producte que sortirà d’aquesta estratègia de relació 360 graus amb el client serà: Product Advisor. Funcionarà semblant però parlarà del producte en concret, no del concessionari i tallers.