La reencarnació moderna del mite estiuenc es diu Citroën E-Mehari

Era finals dels anys seixanta quan Citroën sorprenia amb un nou model que es va convertir en una autèntica revolució  i, amb el temps, ha aconseguit esdevenir un mite de l’automoció. El seu aspecte estiuenc i aventurer sobre la base d’un 2CV, l’ha convertit en una joia de les quatre rodes. Parlem del Citroën Mehari, el qual pensàvem que no tornaríem a veure néixer però, per sorpresa, la marca francesa sí ho ha fet i el resultat és aquest, el Citroën E-Mehari; descapotable, carrosseria de plàstic i 100% elèctric.

Tothom pensava que la cosa més similar al Mehari seria el Citroën Cactus M Concept, però no, la marca francesa ha fet bé la seva feina i ha volgut reviure el mite dotant-lo amb d’un aspecte modern. Per al desenvolupament del Citroën E-Mehari, la marca ha col·laborat amb el grup Bolloré i, segons diuen, arribarà al mercat d’aquí pocs mesos.

Estem davant d’un cotxe utilitari que té una longitud de 3,81 metres, una amplada de 1,87 metres i una alçada de 1,65 metres. Com marca la tradició, només estarà disponible amb carrosseria descapotable i amb quatre places hàbils. Té un disseny força quadrat per tal de seguir la línia del Mehari original. A més a més, ens recorda molt al C4 Cactus, sobretot si el mirem des del davant. Tota la carrosseria del Citroën E-Mehari està feta de plàstic i els baixos emulen als SUV amb la franja negre protectora. És un cotxe de Sol i platja i un digne successor del Mehari original.

Citroën E-Mehari | Diari Català
Citroën E-Mehari

Té un alt nivell de personalització amb els colors exteriors i interiors, així com una tapisseria impermeable de la qual no ens haurem de preocupar per si plou. A més, dins té uns forats per on s’evacua l’aigua, així que si un dia el netegeu per dins amb una mànega, no passaria res. La capota és manual i pot cobrir tot el cotxe o només la zona dels seients posteriors, els quals formen com un banc i poden tombar-se totalment per donar una forma més de pick-up.

La seva mecànica és 100% elèctrica, amb bateria LMP de 30 kWh. Aquesta es connecta al motor elèctric de 68 CV de potència que ajuda a arribar fins els 110 Km/h de velocitat punta. El temps estimat de recàrrega és de 13 hores en un endoll convencional, però també podrà utilitzar-se en sistemes de recàrrega ràpida. L’autonomia del Citroën E-Mehari és de 200 quilòmetres en trajectes urbans, i de 110 quilòmetres fora d’ells.

El Citroën E-Mehari arribarà als concessionaris francesos durant la primavera de l’any vinent i, segurament, es convertirà en tot un èxit en les zones de platja de més afluència de gent, on les empreses de lloguer de cotxes podran fer el seu agost amb aquest model. Llarga vida al Mehari!