Una classe de conducció amb Ayrton Senna

0

Avui Ayrton Senna hagués fet 56 anys

Una trajectòria inigualable, per a molts el millor pilot de la història que per desgràcia ens va deixar en un fatal accident. Sí, avui Ayrton Senna hagués fet 56 anys, just un dia després que Fernando Alonso sofrís un accident terrible que va poder sortir-li molt car. Per sort, i en part gràcies a la mort de la llegenda brasilera, el pilot asturià va salvar la vida després de xocar a 300 km/h. La seguretat d’avui dels monoplaces és inqüestionable i gràcies a ella Alonso va poder sortir pel seu propi peu deixant el McLaren-Honda completament destrossat.

Però parlem de Senna; les seves ‘masterclass’ en cada cursa de Fórmula 1 eren sensacionals, cada dia ens ensenyava alguna cosa nova, alguna traçada nova, un avançament nou, quelcom que cada dia el feien més gran. El seu talent era innat, el tenia des que va néixer i només va fer que perfeccionar-lo. Però les seves gestes no eren només dins de la pista, sinó també fora. Era un apassionat dels automòbils i en el seu garatge hi havia veritables joies. Una d’elles era l’Honda NSX, el Ferrari japonès que tantes lloances va tenir, té i tindrà. Un model somiat per molts i una icona del que ha de ser un esportiu de pura raça.

Una classe de conducció amb Ayrton Senna | Diari Català
Honda NSX R 1992

Amb les seves sabates i els seus mitjons blancs, al més pur estil Michael Jackson, Senna ens dóna una lliçó de conducció pujat al Honda NSX R de 1992. El circuit de Suzuka és l’escenari escollit i, com era costum, el brasiler no deixa indiferent a ningú. La seva conducció és una meravella i aborda cada tram del circuit sense contemplacions. Porta el cotxe al límit i la seva tècnica del punta-taló és perfecta. Si voleu aprendre del mestre, només heu de donar al Play i gaudir de cada segon.

Com a recordatori, el NSX R va sortir al 1992 i va ser una edició limitada de només 300 unitats per al mercat japonès. Oferia un pes més lleuger que el NSX convencional (passant de 1.370 kg a 1.230 kg), cosa que aconseguia treien elements com l’aire condicionat, el control de tracció o el sistema d’àudio. Era una edició feta per conduir. El seu motor era el ja conegut V6 DOHC VTEC amb 270 CV de potència i la seva posada a punt, igual que la del NSX convencional, en part va estar a càrrec del propi Senna.