La banca adverteix que d’aquí a deu anys el pagament de comissions será la norma

Aquest dimecres, Deloitte, Abc i Sociedad de Tasación van organitzar a Madrid la XXIII Trobada del sector financer. Un esdeveniment en el que hi va participar el president de l’Associació Espanyola de la Banca (AEB), José María Roldán. Doncs bé, durant l’acte, Roldán va advertir als clients de les entitats bancàries que “hauran d’acostumar-se a pagar de manera explicita” per aquells serveis que les entitats financeres ofereixen als ciutadans de manera “menys transparent”. En altres paraules, el president de la banca va augurar que d’aquí a deu anys el cobrament de comissions pels productes prestats seran “la norma.

En aquest sentit, per Roldán la gratuïtat de les comissions actuals són conseqüència de “les estratègies comercials d’atracció de clients”. Una política empresarial que “forma part de les eines de diferenciació d’algunes entitats que necessiten reforçar el seu atractiu en el curt termini”. És per això que el president de la banca creu que el procés de trànsit cap al pagament de comissions “no serà fàcil ni pacífic, com tampoc ho és en l’àmbit de la premsa o de les creacions intel•lectuals en cinema, música o literatura”. Tanmateix, va voler insistir en el fet que el negoci bancari es centra en el finançament i en la transformació de terminis.

Menys oficines i més operacions digitals

En aquesta trobada també hi participaven entitats bancàries com el Banc Sabadell o CaixaBank. En aquest sentit, el conseller delegat del Banc Sabadell, Jaume Guardiola, ha afirmat que els nous reptes de la banca passen per incrementar el nombre de clients amb menys infraestructura. I per tant, canviant el model operatiu que hauria de tendir a una oficina multi ubicació. De fet, una conversió que s’haurà d’anar desenvolupant és la de la figura del gestor remot i les capacitats digitals. Per la seva banda, el conseller delegat de Caixabank, Gonzalo Cortázar, ha assenyalat en la mateixa línia que Guardiola, que els caixers han de canviar, tot centrant-se en crear valor afegit en comptes de ser un lloc on es realitzin les operacions. Finalment, pel BBVAno té sentit obligar a anar al client a l’oficina com fem ara”, i aposta, també per impulsar les vendes digitals.