Comença la fase final de proves de la línia 9 a l’Aeroport

0
vaga metro barcelona diaricatala.cat
Metro de Barcelona | Foto: Europa Press

Des del novembre de 2014 s’han realitzat satisfactòriament més de 3.000 proves que permetran la circulació de metro sense conductor

 

El nou tram de la línia 9 entre Zona Universitària i l’aeroport del Prat va començar la fase final de proves aquest passat divendres. Està previst que la línia comenci a funcionar amb normalitat el proper 12 de febrer. El departament de Territori i Sostenibilitat la va lliurar a Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) per tal que pugui iniciar el que s’anomena la “marxa en blanc”, és a dir, el procés d’explotació i operació d’un tram de línia sense viatgers però amb les condicions, horaris i freqüències similars als que tindrà el tram de línia en el moment en què es posi en explotació comercial.

El tram Zona Universitària – Aeroport T1 té una longitud de 20,1 km i 15 estacions. De les 15 estacions, 3 estan al municipi de Barcelona, 5 a l’Hospitalet de Llobregat i 7 al Prat de Llobregat, incloses les dues estacions a les terminals de l’aeroport.

Aquest procés de marxa en blanc comença després de més d’un any de proves necessàries per garantir la seguretat i la fiabilitat del tram de línia, que funcionarà de forma automàtica com la resta de trams que ja estan en servei. Durant aquesta fase s’han comprovat aspectes com: instal·lacions elèctriques i de seguretat, estacions, ventilació, energia, comunicacions o portes automàtiques.

En aquest llarg procés, que va començar el novembre de 2014, s’han realitzat satisfactòriament més de 3.000 proves que permetran la circulació de trens sense conductor.