350 CV de potència i Tracció Total, les raons principals del nou Ford Focus RS

Ja és oficial, comença la producció del Ford Focus RS i amb ell una nova era de cotxes Ford d’altes prestacions. La marca de l’oval vol fabricar 41.000 cotxes d’altes prestacions per a Europa al 2016, després d’haver-ne produït 29.000 al 2015.

Entre els models que encapçalen aquesta demanda està el nou Ford Focus RS, la primera unitat del qual acaba de sortir de la línia de producció de la planta Ford de Saarlouis, Alemanya; el Ford Mustang, model del que Ford ha rebut més de 13.000 comandes a Europa; i els Focus ST i Festa ST. Faltant el nou Ford GT per arribar, Ford ofereix una de les gammes més àmplies de models d’altes prestacions, des de hatchbacks compactes fins a superesportius.

“Aquest és un any veritablement important per a la gamma performance cars de Ford, amb uns models amb una capacitat sense precedents, sofisticades motoritzacions i tecnologia de xassís que inclouen el nou sistema de Tracció Total Ford Performance per al nostre Ford Focus RS”, explicava Joe Bakaj, vicepresident de Desenvolupament de Producte de Ford a Europa.

El Ford Focus RS és un dels 12 nous vehicles d’altes prestacions que Ford posarà a disposició dels usuaris de tot el món d’aquí fins al 2020. Aquest model, desenvolupat per un equip d’enginyers Ford Performance a Europa i Estats Units, està equipat amb una versió especial del nou motor EcoBoost de 2.3 litres que genera una potència màxima de 350 CV, aconseguint un 0 a 100 km/h en 4,7 segons, la qual cosa el converteix en el Ford RS amb una acceleració més ràpida de la història. I això és gràcies al seu nou sistema de Tracció Total Ford amb Parell Dinàmic Vectorial, que permet un nou nivell de conducció, tracció i velocitat en cada pas per corba. Fins i tot, el nou Focus RS inclou un nou mode de conducció anomenat ‘drift’ que permet efectuar derrapades controlades.