Després d’unes setmanes sense competició, el WRC torna i ho fa amb el Ral·li de Portugal

Després d’unes setmanes sense competició, el WRC torna i ho fa amb el Ral·li de Portugal que es presenta amb un recorregut quasi idèntic al del 2015. No obstant això, hi haurà una nova súper especial pels carrers d’Oporto durant la nit del divendres per tancar la primera jornada.

El ral·li tindrà la seva seu a Matosinhos, al nord d’Oporto, i comença al costat del pintoresc castell de Guimarães, el bressol de Portugal, avui mateix. El divendres portarà als competidors al nord per fer front a dos bucles idèntics de trams propers a la frontera espanyola, prop de Viana do Castelo. Una assistència intermèdia a Matosinhos separarà els bucles, amb les dues passades per l’Oporto Street Stage.

El dissabte serà el dia més llarg del cap de setmana quan els equips viatgin cap a l’est per disputar dos bucles de tres especials prop d’Amarante. Aquí hi haurà el tram més llarg del Ral·li de Portugal.

L’últim dia, diumenge, hi haurà dues passades per dos trams. Tot i així, la mítica especial de Fafe centrarà totes les mirades. Milers de seguidors ompliran els seus vessants en un dels trams més llegendaris del WRC, que culmina amb un salt espectacular abans de la meta. La segona passada per Fafe serà el Power Stage final.

En total, es disputaran 19 trams que sumaran 368 quilòmetres cronometrats dels 1.687,66 quilòmetres de l’itinerari.

Hyundai arriba amb ganes de més

Després de la victòria de Hayden Paddon al Ral·li d’Argentina, la marca coreana arriba a Portugal amb ganes de més èxits. Cert és que al país sud-americà van tenir la sort de cara amb els problemes dels pilots de Volkswagen, però les victòries no es regalen, sinó que per aconseguir-les cal suar de valent. I això mateix és el que vol Hyundai, lluitar de tu a tu amb els Volkswagen i posar les coses difícils al francès i líder del Mundial Sébastien Ogier.

De moment les coses no han començat malament per als coreans, ja que al Shakedown disputat avui mateix, el Hyundai de Thierry Neuville és qui s’ha imposat, això sí, amb unes diferències gairebé escasses respecte a la resta de pilots.