El Grup PSA ha realitzat la primera prova de consums en condicions reals de circulació

Després de l’escàndol de les emissions que va esquitxar al Grup Volkswagen i de fer-se públic que els cicles d’homologacions de consums i emissions són un simple tràmit amb els cotxes en circumstàncies molt diferents a la de conducció real, el Grup PSA va fer saber que, a partir d’aquell moment, analitzaria en alguns dels seus models més venuts els consums i emissions en condicions absolutament reals, aquelles que, més o menys, es trobaria el client que compra aquest cotxe.

Doncs bé, aquí tenim la primera prova, la qual s’ha dut a terme amb el Citroën C4 Gran Picasso, el Peugeot 308 i el DS 3, tots ells equipats amb el motor dièsel 1.6 HDI de 120 CV. El cicle de consum ha inclòs 25,5 km de zona urbana, 39,7 km de zona extra-urbana i 31,1 km d’autopista, tot això al voltant de la capital francesa, París. Per augmentar el realisme de la situació, els tres models van viatjar amb el climatizador activat i la simulació de passatgers a bord.

El que no s’ha especificat ha estat la velocitat utilitzada i el temps emprat, però suposem que s’han regit pels límits legals de circulació. A més, també cal tenir present que la zona de París és plana, així que dubtem que hi hagi hagut desnivell durant els trajectes.

En qualsevol cas, aquest sistema d’homologació serà el que, al 2017, comenci a utilitzar Europa per mesurar als automòbils. Aquell any desapareixerà el cicle NEDC actual que, com ja sabeu, no té res a veure amb la situació real de conducció, i començarà el cicle WLTC que utilitzarà baròmetres més reals per homologar els consums i emissions.

El quadre que us deixem a continuació és molt significatiu ja que mostra les mancances del cicle NEDC, el qual ens està enganyant per un 30% o més de diferència. A més, el Grup PSA també va fer una enquesta als seus clients sobre els consums que ells tenien particularment en els seus models i semblen ser molt similars o iguals als quals la marca ha registrat amb el seu cicle en condició real de circulació.

Citroën C4 Gran Picasso Peugeot 308 DS 3
Acabat Exclusive Allure So Chic
Consum mitjà 5,6 l/100 km 5,0 l/100 km 4,9 l/100 km
Mitjana dels clients 5,5-5,7 l/100 km 5,0-5,1 l/100 km 5,1-5,3 l/100 km
Homologació NEDC 4 l/100 km 3,8 l/100 km 3,6 l/100 km
Desviació sobre NEDC +40% +31,6% 36,1%