Les Ducati de Danilo Petrucci i Héctor Barberá dominen la segona jornada de test al Sepang International Circuit. Els italians col·loquen cinc motos al ‘Top-10’

Gigi Dall’Igna, màxim responsable tècnic de Ducati, deia fa uns dies en una entrevista concedida a ‘speedweek’ que Ducati té un petit avantatge respecte la resta d’escuderies: “Tenim vuit motos a la graella repartides en quatre equips diferents. Amb tots els canvis que hi haurà aquesta temporada podrem recollir més dades que la resta de fàbriques”.

Ducati Team, Octo Pramac Yakhnich, Avintia Racing i Aspar MotoGP Team, amb dos pilots per equip, roden aquests tres dies de tests sobre l’asfalt del Sepang International Circuit. A més, la participació de Casey Stoner augmenta a nou les Ducati en aquestes jornades. Tot un luxe per una fàbrica que vol reconquerir un títol que no guanya des de la temporada 2007, precisament amb l’australià sobre la moto.

Petrucci, el més ràpid

Danilo Petrucci, que la temporada passada ja va demostrar el seu potencial, ha finalitzat en primera posició el segon dia de tests al Sepang International Circuit. El seu temps (2:00.095) supera per sis dècimes l’aconseguit ahir per un Jorge Lorenzo que s’ha quedat a mitja dècima de l’italià (2:00.155).

Ara bé, sense cap mena de dubte, la notícia són les cinc Ducati classificades entre els deu primers. Héctor Barberá, Scott Redding, Andrea Iannone, Casey Stoner i el propi Petrucci han demostrat que la fàbrica de Borgo Panigale vol donar guerra la temporada 2016.

Taula de temps del segon dia de tests al Sepang International Circuit | FOTO: motogp.es
Taula de temps del segon dia de tests al Sepang International Circuit | FOTO: motogp.es

Ensurt per Loris Baz

Tot i les nombroses caigudes durant la segona jornada de tests, l’ensurt l’ha donat el francès Loris Baz. En plena recta, a més de 290 km/h, el pneumàtic del darrere de las seva moto ha explotat. Amb la caiguda, el silenci ha inundat el paddock mentre els comissaris onejaven les banderes vermelles.

Finalment tot ha quedat en un surt, i així ho ha fet saber el propi pilot al seu perfil de Twitter.

Ara bé, Michelin ha retirat del boxs de tots els equips el pneumàtic -el més tou de tots- fins que no esbrinin què ha passat. Nicholas Goubert, director tècnic de Michelin, ho confirmava a la ‘Gazzeta.it’: “Es tracta del pneumàtic tipus A, el més tou de tots i el més usat en aquests entrenaments. La goma tenia cinc o sis voltes, no era completament nou. Podria ser un problema de pressions, però fins que no ho analitzem a la nostra fàbrica de Clemond Ferrand no podem donar més informació”.