El sistema d’obertura sense clau es troba en el punt de mira

Des de no fa gaire s’ha posat de moda l’obrir i tancar el cotxe sense haver de treure la clau de la butxaca. Sens dubte és una solució absolutament pràctica però, al mateix temps, també perillosa, o almenys això és el que ens explica ADAC, el club de l’automòbil alemany, a través d’un estudi realitzat on resumeix que “qualsevol” pot obrir el nostre cotxe si aquest disposa d’aquest tipus de clau.

Amb aquest sistema d’obertura sense claus ens referim a aquell sistema que, a més de poder obrir-se i tancar mitjançant un botó de la clau, també es pot fer amb només l’acte d’apropar-te a la porta del teu vehicle. A més, aquest tipus de clau també permet arrencar el cotxe mantenint-la a la butxaca.

Aquest sistema, que repetim és molt pràctic, s’activa mitjançant un sistema sense fil situat en el cotxe i un altre a la clau. Quan aquesta última s’apropa al vehicle, aquest s’obre automàticament gràcies a la senyal que rebota entre les dues parts i que es reconeix mútuament. Però clar, no tot és tant bonic com sembla, i després d’investigar es va arribar a la conclusió i prova que utilitzant un amplificador de senyal en el cotxe i un altre prop de la clau, les portes del vehicle s’obrien sense cap oposició, fins i tot amb distància mesurada en quilòmetres.

La part positiva de tot això és que l’amplificador de la clau hauria d’estar situat molt prop d’ella, per la qual cosa el possible furt només es podria produir si nosaltres estiguéssim en un lloc públic, ja que a casa seria completament impossible, tret que el lladre estigués també dins.

ADAC ha donat la llista completa dels vehicles testats (encara que segurament altres models també formarien part d’ella) i és la següent: Audi A3, A4, A6, BMW 730d, Citroën DS4 Crossback, Ford Galaxy, Ford Ecosport, Honda HR-V, Hyundai Santa Fe, Kia Optima, Lexus RX 450h, Range Rover Evoque, Renault Traffic, Mazda CX-5, MINI Clubman, Mitsubishi Outlander, Nissan Qashqai+2, Nissan Leaf, Opel Ampera, SsangYong Tivoli, Subaru Levorg, Toyota RAV4, i Volkswagen Golf 7 GTD i Touran.

Davant aquest buit tècnic fa falta alguna solució immediata ja que per sobre de tot cal protegir al nostre vehicle i evitar que “qualsevol” pugui apoderar-se d’ell il·legítimament.