Un problema a la tercera fila de seients és el causant de la crida a revisió del Tesla Model X

Fa uns dies la marca nord-americana de vehicles elèctrics era notícia pel seu nou model, el Tesla Model 3, el qual ha de donar l’empenta definitiva per potenciar la mobilitat elèctrica. Doncs bé, ara la marca és notícia per una raó bastant diferent ja que el seu SUV elèctric, el Tesla Model X, ha vist com 2.700 unitats han estat cridades a revisió.

Molts clients d’aquest model han rebut una carta de la companyia avisant d’aquesta crida a causa d’un problema amb la tercera fila de seients que podria plegar-se involuntàriament en cas d’accident. Aquest problema, que es va trobar en les proves prèvies de la seva comercialització a Europa, afecta a unes 2.700 unitats fabricades abans del 26 de març de 2016.

La carta avisa que “El reclinatori, que és subministrat per una empresa externa, és la frontissa que permet que la tercera fila de seients es plegui cap endavant i si aquest es mogués durant un accident, el seient podria abatre’s”. Amb aquesta explicació, les unitats afectades hauran de passar pel taller durant les properes cinc setmanes. La reparació no hauria de durar més de dues hores en les quals se substituiran els respatllers per nous amb el reclinatori correctament situat.

El curiós de tot això és que a Estats Units el Tesla Model X va passar tots els crash test sense cap problema, però a Europa sí se li ha detectat aquest error. A més, la marca també recomana als clients afectats que, fins que no passin pel taller, no utilitzin la tercera fila de seients per transportar persones.

Davant aquest problema, sembla que les exigències en seguretat són més restrictives a Europa ja que sembla que aquí mirin molts més detalls que poden passar desapercebuts a, per exemple, Estats Units.