El Cyber Monday tanca quatre jornades de grans descomptes

0
Ofertes del Cyber Monday | Imatge: Flickr, Vanderelbe
Ofertes del Cyber Monday | Imatge: Flickr, Vanderelbe

Amazon triomfa durant el Black Friday i aconsegueix ventes històriques

El Nadal ja és aquí. No només perquè les llums nadalenques il•luminen els carrers sinó també perquè els descomptes inunden els comerços. El divendres passat encetàvem l’anomenat Divendres Negre. Una jornada de descomptes que en molts casos s’ha perllongat durant tot el cap de setmana, i que ara arriba a les botigues online. I doncs, avui celebrem el Cyber Monday. En efecte, les bones xifres que auguren tots els ens econòmics han impulsat a la majoria d’empreses i conglomerats a seguir apostant per una cultura nord-americana més agressiva pel que fa als descomptes. Empreses com Endesa, Carrefour, Renfe, Air Europa, Vueling, Inditex o El Corte Inglés s’han sumat enguany a avançar les rebaixes abans de Nadal. Uns incentius a les compres que avui es traslladen al món online.

Però que és el Cyber Monday?

La tradició comercial nord-americana va crear el E-Day o Ciber Monday com el darrer dia de grans descomptes. És a dir, era la jornada que posava fi a l’estratègia comercial que representa el Black Friday. D’aquesta manera, es posaven a la venta per catàleg a Internet aquells productes que no havien tingut tanta sortida durant el divendres negre. Tots ells, és clar, amb un bon descompte. Ofertes que afectaven des dels productes tecnològics, la moda, els viatges i fins i tots els productes financers.

Qui s’apunta a la moda del Cyber Dilluns a Catalunya?

Pràcticament les mateixes marques que el divendres van apostar pel Black Friday avui presenten grans ofertes en les seves webs. El Corte Inglés, per exemple, ha posat a la venta productes amb un descompte de fins el 50%. L’estratègia d’Amazon o Carrefour, en canvi, passar per les anomenades “ofertes flash”. És a dir, durant uns minuts llancen un número limitat de productes amb uns descomptes importants. També Worten ha decidit participar a la jornada presentant un producte estrella a preu de cost: els IPhones. Per altre banda, Media Markt, ha decidit seguir oferint uns preus menors tan a les seves botigues físiques com per Internet.

De moment encara no tenim les dades definitives sobre l’impacte d’aquestes rebaixes anticipades en les ventes nacionals. Tot i així, Amazon va avançar aquest cap de setmana que a les cinc de la tarda del divendres ja havia batut el seu rècord de ventes històric a la península. De fet, la companyia havia tramitat més de 370 mil encàrrecs, quan encara no havia conclòs la jornada. Segons l’Associació Espanyola d’Economia Digital, Adigital, durant aquests quatre dies els usuaris s’hauran gastat 1.172 milions d’euros. Una xifra que suposaria un increment del 11% en el volum de ventes respecte l’any anterior. Espanya, que ja és el segon país europeu, només superat per Gran Bretanya, en la implantació del Black Friday espera avui posar la cirereta del pastis amb el Cyber Monday.