Xavi Foj és el català amb més participacions al Dakar

Xavi Foj és el català amb més participacions en el ral·li-raid i torna a buscar la glòria en la categoria T2 de cotxes de sèrie amb un Toyota Land Cruiser 150.

El pilot de Foj MPA Team, Xavi Foj, va presentar la seva nova participació al Dakar i ha assegurat que l’equip a batre al Dakar 2016, que es disputarà entre Argentina i Bolívia, “és el Mini”, durant la roda de premsa que va oferir per anunciar la seva participació en la competició, juntament amb el copilot Ignacio Santamaría.

“Mini ha treballat molt el cotxe, és un cotxe que realment no es para. És qui més ha demostrat fins ara i el que més quilòmetres porta, per la qual cosa és un rival difícil”, ha assenyalat Foj. El pilot català torna a T2, la categoria on ha aconseguit els seus majors èxits i ha participat en 24 edicions consecutives, incloent dues victòries (2012 i 2013), després que l’any passat debutés en T3, i pugés al podi en segona posició.

“Hem estat molt temps en categoria de cotxes de sèrie en T2, l’any passat vam voler provar T3. Però aquest any hem decidit construir un altre cotxe nou per tornar a aquesta categoria”, comentava Xavi Foj. Per a la seva participació 26 al Dakar, el pilot català correrà a bord d’un Land Cruiser 150: “És un vehicle amb el qual ens sentim molt còmodes i que coneixem molt bé”. “A més, comptem amb nous pneumàtics del nostre patrocinador principal, Coopertires, els STT Pro, que ens permeten un millor balanç en els diferents terrenys, sorra, pista dura i fang”, explicava.

Xavi Foj preveu un Dakar 2016 una mica “dur” i ressalta que “la classificació pot donar voltes fins dos dies abans de la final. És cert que aquest any en el Dakar hi ha menys inscrits pel mig i per sota, per a dalt hi ha molts, i molt bons pilots amb molt bon material. Crec que és la primera vegada en la història que hi ha 15 o 20 pilots en cada categoria que poden guanyar”, assenyalava.

“Peugeot va fort, ha fet els cotxes nous, es veu a Carlos Sainz molt content, després està Mini que segueixen sent els favorits i són els més fiables de tots, però també estem els Toyota“, explicava Foj. “Els pilots de davant són molt bons i voldran guanyar la seva etapa. En ral·li hi ha 3 o 4. Per tant, tots sortiran molt ràpids i per evitar que els camions ens enxampin tots correrem, per això hi ha risc a la primera setmana que algun es surti”, afegia.