Dilluns d’entrenaments a Misano amb la mirada posada al 2016

0
Márquez l'únic dels pilots punters en rodar a Misano dilluns
Twitter: box_repsol
Márquez l'únic dels pilots punters en rodar a Misano dilluns
Twitter: @box_repsol

Honda, Ducati i Aprilia els únics equips motoGP que roden Dilluns a Misano

Dilluns hi havia convocada una jornada de test a Misano de cara a provar algunes novetats i sobretot començar a entrenar per la temporada 2016.

De la categoria reina només van sortir a pista els pilots d’Honda, Ducati i Aprilia. Sobretot es van centrar en provar els pneumàtics Michelin, que serà la marca proveïdora al 2016. Tot i que Aprilia va intentar millorar les prestacions dels bridgestone de la temporada actual, ja que no acaben de donar la confiança suficient als pilots.

Marc Márquez va ser el més ràpid de la sessió, va provar els pneumàtics Michelin i la nova Honda pel 2016. Tot i no haver-hi cronòmetre oficial, va aconseguir un temps aproximat d’unes 3 dècimes més lent que el seu millor temps a la sessió classificatòria de Dissabte. Les Ducati van rodar un mig segon més lent que les Honda.

El pilot italià Ianone va patir una caiguda a la recta final de l’entrenament, va perdre el tren davanter en un revolt, curiosament els pilots es queixen que aquests nous pneumàtics Michelin no donen la suficient adherència a la roda de davant.

La nota curiosa de l’entrenament va ser que els pilots van coincidir a pista amb el Max Biaggi, que va provar la Aprilia del campionat de Superbikes, va donar 70 voltes i no es descarta que pugui participar en l’última prova d’aquest campionat a Qatar.

Kalio, la novetat d'aquest test, el pilot finlandès estrena equip
www.motocuatro.com

 Kalio aprofita el test de Moto2 a Misano per estrenar equip, colors i moto

La novetat d’aquest dilluns de test a Misano per la categoria de Moto2 va ser el fet de poder veure el pilot finaldès Mika Kalio amb el seu nou equip, tornava a la montura Speed Up i s’estrenava com a company d’equip de l’espanyol Julián Simón, els dos ja van coincidir en una etapa a 125 amb KTM.

Per la seva banda el català Tito Rabat es va dedicar a avaluar les millores de les suspensions de davant i darrera de la marca Öhlins. Curiosament el seu pare a declaracions a Telecinco diumenge va dir que el seu fill no acabava de trobar el bon feeling amb aquesta marca i que ara per ara era el que no li permetia poder lluitar de tu a tu amb el Zarco.

L’actual líder destacat del mundial, Johan Zarco, que a Aragó podria ser ja campió del món, va provar les millores de les seves suspensions, però en aquest cas, de la marca WP. Va patir una lleu caiguda durant la seva segona sortida a pista i va decidir no tornar a sortir i no arriscar més del compte.

Els catalans debutants en aquesta categoria, Àlex Rins i Àlex Márquez, van provar el nou xasis de Kàlex pel 2016.

Els pilots d’aquesta categoria van poder provar també els nous pneumàtics Dunlop pel 2016.

A moto3 proven diverses millores de cara a la segona part del campionat
www.motocuatro.com

Els diferents pilots i equips de Moto3 en busca de millores per plantar cara al líder sòlid Danny Kent

En una categoria tan apretada com acostuma a ser Moto3, és estrany que hi hagi un líder destacat com el britànic Danny Kent, per això els equips de Moto3 van aprofitar aquest test de Dilluns a Misano per intentar trobar millores per poder-hi plantar cara en aquesta segona part del mundial.

Els pilots del Team Aspar van provar un nou embragatge així com peces noves per la caixa de canvis. També van provar un nou tub d’escapament amb un nou disseny i una forquilla nova.

L’argentí Gabri Rodrigo, Romano Fenati i els pilots del Team Ajo, per la seva part van provar el nou xasis KTM, del que van acabar bastant satisfets.

El britànic Danny Kent, tot i ser el clar dominador d’aquesta categoria aquest any, després de la mala cursa de Diumenge i la retallada de punts per part del seu rival pel títol Bastianini, va decidir sortir a intentar recuperar les bones sensacions. Es va centrar en millorar aspectes de la geometria de la moto per intentar fer-la més fàcil de pilotar.

Finalment els pilots de moto3, igual que els de moto2 van poder provar els pneumàtics Dunlop del 2016. La marca també va posar a disposició dels pilots un pneumàtic del darrera extra dur, per intentar donar més adherència als pilots, però per les condicions de la pista el van provar molt poc.

Al final de l’entrenament va ploure, cosa que el va fer acabar abans d’hora. També va fer molta humitat i una mica de vent, unes condicions meteorològiques que van fer que els equips poguessin treure poques conclusions d’aquest test.