Dodge Viper ACR, la picada de l’escurçó

1

Del circuit a la carretera

És un fet que els grans superesportius estan de moda, i més aquells que són més radicals, que busquen sensacions de circuit portades a la carretera. Sí, sembla que la crisi econòmica ha passat per alguns. I nosaltres ho agraïm; sabem que ningú podrà optar a comprar-se vehicles així (excepte que tingueu molts milions al banc), però almenys escrivint-los, llegint-los i veient-los ja ens ho passem bé. Avui toca ensenyar-vos els ullals de l’escurçó, avui toca que el verí de la serp us produeixi una sensació única, avui us presentem el Dodge Viper ACR 2016, un cotxe de carreres traslladat al carrer.

Aerodinàmica de competició

Estem davant del Viper de carrer més ràpid de la història i, sobretot, el Viper amb l’aleró més gran. Ara em ve al cap aquella sàtira de Francisco de Quevedo que deia allò de “érase un hombre a una náriz pegado…”, però si la transformem en aquesta bèstia li diríem “érase un Viper a un alerón pegado…”. Bromes a part, aquest aleró té una raó de ser ja que com aquesta edició del Viper surt del model de carreres, manté les mateixes especificacions d’aquell model. Amb això em refereixo que l’adherència al terra és quasi la mateixa i l’aleró és una part fonamental en aquest procés, parlem que és capaç d’aguantar uns 454 quilograms de downforce a la seva velocitat més alta, el que suposa que aquest Viper ACR podrà ser un dels models de carrer més ràpid en un circuit. Caldrà saber quin temps pot marcar a l’infern verd.

Dodge Viper ACR posterior

Com podeu veure l’exterior no és més que el d’un Viper de carreres. Gran part del seu espectacular rendiment és en base l’aerodinàmica i, per això i a més de l’enorme aleró del qual ja hem parlat, tota la carrosseria té petits elements que ajuden a fer córrer l’aire pels baixos del cotxe i per la seva silueta. La missió és insinuar-se per l’asfalt com una serp, sense separar-se d’ell i amb aquest objectiu Dodge ha preparat una aerodinàmica ajustable en tots els seus elements, una suspensió emmotllable fins a 8 centímetres, i un xassís també ajustable que porta components de competició. Amb tot això, us asseguro que difícilment es separi del terra.

Motor

L’altra part fonamental de tot superesportiu amb aquestes característiques és, sens dubte, el que amaga sota el capó. Abans hem dit que era el Viper de carrer més ràpid de tota la història i, per aconseguir aquesta fita, es basa en un motor V10 de 8.4 litres (Visca Estats Units i la seva potència!) de 645 CV. Creieu-me que estic a punt de plorar d’emoció ja que veure un motor com aquest en mig d’un món on tot són baixes cilindrades, és com un autèntic oasi que t’hi quedaries per sempre. I espereu, no deixeu de plorar, que Dodge ha confirmat que serà manual de sis velocitats amb el canvi Tremec TR6060. Encara hi ha esperança a l’altre banda de l’atlàntic!

Dodge Viper ACR lateral

Encara no coneixem dades sobre la velocitat punta o l’acceleració, però sí sabem que munta uns pneumàtic específics per l’ocasió que, segons diuen, són bàsics per marcar un bon temps i que, juntament amb la seva treballada aerodinàmica, pot arribar fins a 1.5 Gs de força lateral. El repartiment de pes està al 50% i els frens ceràmics també han estat dissenyats especialment per ell.

Interior

En una bestialitat com aquesta l’interior és el que menys hauria de importar-nos ja que el que volem es seure’ns, posar la mirada fixa a la carretera i conduir el més ràpid possible, però en un cotxe cal explicar-ho tot així que a l’interior trobareu tot de fibra de carboni que combina amb la tapisseria de pell i Alcàntera. Òbviament, i com ni podia ser d’una altra manera, els seients són esportius i, a més, la marca no ha volgut eliminar la pantalla de la consola central ja que allà podrem retocar alguns ajustaments i veure la telemetria del cotxe.

Esperant els seus registres

Si hi hagués un límit marcat on separa el cotxe de carrer i el cotxe de competició, aquest seria el que ha posat Dodge amb aquest Viper ACR. Els seus creadors l’han definit com un esportiu de carreres que podràs treure al carrer i marcar uns temps dignes de competició; d’aquesta manera s’allunya del concepte d’esportiu de carrer amb potencial per circuit.

Segur que ara mateix moltes marques que darrerament han tret grans superesportius puguin estar estirant-se dels cabells veien aquesta bestialitat de Dodge, i és que aquest Viper ha fet molt de mal i més que en farà quan ens deixi un temps oficial en alguns dels circuits on més proves es fan com, per exemple, el llegendari Nürburgring. Estarem atents per quan decideixi oficialitzar aquests registres.

Per acabar us deixo amb el vídeo on podeu veure’l aturat des de tots els angles i en moviment amb la seva sinuositat pròpia de l’escurçó.