Amb el DS 3 2016 arriba una versió esportiva anomenada Performance

No fa gaire que DS, la marca Premium de Citroën, actua com un fabricant independent i, des de llavors, ha començat a renovar tots els models per tal de fer-los més seus i fer desaparèixer l’emblema de Citroën de les seves carrosseries. L’últim en donar aquest pas ha estat el DS 3 2016 i el DS 3 Cabrio 2016 que segueixen amb la filosofia de sempre però amb lleugers retocs i algunes novetats mecàniques i tecnològiques.

A la part frontal el primer canvi més rellevant és la desaparició de l’emblema de Citroën per donar cabuda una gran graella amb les sigles DS al mig i a unes òptiques de generoses proporcions que utilitzen tecnologia LED, una solució que també és present a les òptiques posteriors, tot i que aquestes mostren un efecte 3D. La resta del vehicle segueix la línies de sempre amb un disseny que combina l’esportivitat, l’elegància i la personalització gràcies a la possibilitat d’escollir fins a 78 combinacions diferents de colors entre la carrosseria i el sostre.

DS 3 2016, millorant la recepta | Diari Català
Interior

Pel que fa a les mesures del DS 3 2016, aquestes segueixen sent les mateixes amb 3,95 metres d’allargada i 285 litres de capacitat de maleter. La versió Cabrio aporta un sostre de lona elèctric que es pot obrir i tancar amb velocitats de fins a 120 km/h.

Com no podia ser d’una altra forma en el mercat actual, l’interior aposta també per un estil elegant i esportiu però força senzill, sense gaires elements que carreguin la visió. Així mateix, a la part superior de la consola central es situa la pantalla tàctic de set polzades on és present el sistema d’infoentreteniment, el qual incorpora navegador i la ja habitual connectivitat amb el nostre telèfon mòbil, sigui Android o Apple. També aporta ajudes a la conducció que fomenten la seguretat com un sistema de frenada automàtica que evita les col·lisions a baixes velocitats.

DS 3 2016, millorant la recepta | Diari Català
DS 3 2016

Respecte a les motoritzacions, el DS 3 2016 aposta dos blocs de benzina de tres cilindres 1.2 PureTech de 82 i 110 CV, així com una altra opció de 130 CV. També ofereix dues opcions dièsel de quatre cilindres 1.6 BlueHDI de 99 i 120 CV.

La gran novetat, però, és el DS 3 Performance, una variant purament esportiva i GTI que equiparà el motor 1.6 THP de 208 CV que ja munta el Peugeot 208 GTi, amb canvi manual de sis velocitats i diferencial Torsen de lliscament limitat. Aquest versió esportiva estarà culminada per un disseny més agressiu amb, per exemple, llandes de 18 polzades o seients d’estil baquet; un petit GTI més a la llarga llista ja existent.