El DS E-Tense munta una mecánica eléctrica i el veurem al Saló de Ginebra

Sembla que França també vol unir-se a la moda dels superesportius elèctrics o híbrids i, després de conèixer el prototip del renascut Alpine (sí, aquest és de benzina), ara coneixem el DS E-Tense, un concepte de la marca Premium de Citroën que veurem al Saló de Ginebra i que es defineix com un biplaça elèctric de 402 CV.

És un model de generoses proporcions, mesura 4,72 metres de llarg, 2,08 d’ample i 1,29 d’alt, i té unes línies que es difuminen entre el disseny de Lexus i un Audi R8. Sens dubte té un aspecte molt interessant i molt coupé amb traços rectes però que flueixen per tota la carrosseria. A la part posterior destaca l’absència de la lluna posterior i un difusor de grans proporcions.

DS E-Tense; elèctric, esportiu i francés | Diari Català
Interior

Però el que defineix a aquest DS E-Tense és sens dubte la seva mecànica elèctrica. Construït sobre una plataforma monocasc de fibra de carboni, utilitza bateries d’ions de liti amb les quals aconsegueix una autonomia total de 310 quilòmetres i una potència de 402 CV, amb un parell màxim de 516 Nm. Amb això, aconsegueix un 0 a 100 km/h en 4,5 segons i una velocitat màxima que arribaria als 250 km/h. Això sí, pesa uns 1.800 quilos.

Un altre dels pilars, com no podia ser d’una altra forma, és la tecnologia. En aquest sentit, aquest esportiu elèctric equipa les DS Active LED Vision, una il·luminació LED de bastanta potencia que és capaç de girar fins als 180 graus per poder il·luminar cap a on ens dirigim. Així mateix, també incorpora alguns elements signats per marques de luxe com BRM o Moynat, la qual cosa suposa un salt qualitatiu interior que queda plasmat en un disseny espectacular que ha portat unes 800 hores de treball.

DS E-Tense; elèctric, esportiu i francés | Diari Català
Vista posterior