EICMA 2015: Ducati Multistrada 1200 Enduro

0

Ducati Multistrada Enduro, la bestia surt al camp

La Ducati Multistrada és una de les millors motos trail del mercat, però es va crear més aviat per al terreny asfàltic, però com Ducati ens té acostumats, l’ha fet una volta de rosca i ha presentat en el Saló de Milà, una Ducati Multistrada 1200 Enduro amb llanda davantera de 19” polzades i ràdios, realment s’han fet els canvis necessaris per fer de la Multi Enduro, una tot terreny capaç de gairebé tot.

Ducati Multistrada 1200 Enduro - Diiari Català
Ducati Multistrada 1200 Enduro

Els canvis bàsicament estan en:

• El dipòsit de benzina creix 5,3 litres per sobre dels models de carretera.
• El bec frontal s’ha allargat lleugerament per actuar com parafangs i el parafangs davanter ha estat redissenyat i reposicionat.
• Les barres són ara més altes i el seient ara és més estret en la part davantera i els estreps són més grans i amb insercions de goma extraïbles per circular de peus.
• Una graella pel baül i els ancoratges de les maletes s’inclouen ara de sèrie.
• Les llandes d’aliatge han estat canviades per radis, i equipa una llanda de 19 polzades davant.
• El recorregut de la suspensió s’ha augmentat en 6,7 polzades davant i de 7,9 polzades darrere.
• La distància entre eixos creix de 60,2 polzades a 61,3, amb l’avanç passant de 24 a 25 graus.
• El mapa de motor Enduro, limita la potència a 100 cv i la suspensió es “configura per a terrenys difícils”. L’ABS s’ajusta al nivell 1 en la part davantera, però desconnectat en la part posterior, i en rodar per pista el control d’elevació de la roda posterior, es desconnecta.
• Els pneumàtics Pirelli Scorpion segueixen sent els estàndard, però els Pirelli Scorpion Ral·li són una opció.
• El basculant doble posterior ha estat reforçat per resistir l’esforç extra a diferència del model de carretera que munta un basculant mono braç.

La Ducati Multistrada Enduro no és un nou model de “street-trail”. Ducati ja va construir la 1000DS en 2003, la companyia italiana va començar la seva incursió en el doble àmbit, possiblement per primera vegada en 1962 amb la introducció de la Scrambler.

Ducati Multistrada 1200 Enduro - Diiari Català
Ducati Multistrada 1200 Enduro

A la vista, és una màquina imponent, amb llandes sense càmera de radis, amb 19 polzades davant i posterior de 17 polzades i un dipòsit de combustible de 30 litres. La tecnologia de pantalla digital TFT és notablement visible en qualsevol situació de llum, i està muntada darrere d’un parabrisa regulable.

Amb el seu motor 1200cc, suspensió amb control electrònic i el tub d’escapament amb un so ronc clarament agressiu la Ducati Multistrada Enduro ha establert clarament el seu punt de mira en els segments de mercat molt més lluny del paviment.