Una superbike molt efectiva

Aprilia ha presentat una nova actualització de la seva superbike que a aconseguit quatre títols de constructors i tres de pilots en el Campionat del Món de Superbikes, l’Aprilia RSV4, s’ha consolidat com una de les millors superbikes actuals, una moto d’aspecte impactant en l’àmbit estètic i molt efectiva, precisa i fàcil de pilotar.

La nova revisió de la RSV4, aporta importants millores en l’àmbit motor i cicle, el que fa que encara sigui millor, una moto excepcional.

Aprilia RSV4 - Diari Català
Aprilia RSV4

La revisió del motor ha comportat un augment de potència de 16 cv, una potència de 201 CV per un pes de 185 kg. El motor ha millorat la potència, els baixos i mitjans, i que pugi més alt i ràpid de revolucions.

La gestió electrònica és excel·lent, comptant amb tot tipus d’ajudes i configuracions per poder aprofitar les seves prestacions. El paquet de suspensions ‘pota negra’ d’Öhlins i frens Brembo, no fa més que millorar el seu comportament i reaccions en pista.

Incorpora un nou gadget, la nova aplicació V4MP per a dispositius mòbils, mitjançant el qual podem ajustar tots els paràmetres en la telemetria de la moto. Això significa que podem ajustar l’electrònica abans de saltar a pista, o bé (amb el mòbil incorporat en la tija) que l’aplicació vagi ajustant els paràmetres corba a corba, prèvia introducció del mapa del circuit (quina canya). A més, aquesta nova aplicació ens permet analitzar el nostre rendiment, i ella mateixa ens aconsella reglatges per intentar millorar els nostres temps.

Aprilia RSV4 - Diari Català
Aprilia RSV4

El motor d’aquesta superbike és un V4 longitudinal a 65° i amb una cilindrada: 999,6 cc, la potència màxima de 201 cv a 13.000 rpm i un parell màxim de 115 Nm a 10.500 rpm, incorpora mapes de motor seleccionables pel pilot amb tres nivells Track, Sport i Race, un xassís de doble biga d’alumini.

La suspensió davantera amb una forquilla Öhlins amb tractament de superfície TIN. Precarrega hidràulica de molla ajustable en compressió i extensió i la suspensió posterior amb un mono amortidor Öhlins Racing amb piggy-back, totalment ajustable en precarrega de la molla i compressió i extensió.

Aprilia RSV4 - Diari Català
Aprilia RSV4

El fre davanter de doble disc flotant d’acer amb rotor d’acer inoxidable lleuger i brides d’alumini de 6 ancoratges. Pinces Brembo Radials Monobloc M430 de 4 pistons, disc davanter de 320 mm i el fre posterior amb pinça Brembo amb dos pistons de 32 mm. Sistema ABS Bosch 9MP, ajustable amb 3 mapes i equipada amb RLM (Rear Wheel Lift-Up Mitigation) que pot ser desactivat.

El neumàtic davanter de mida estàndard un 120/70 ZR 17 i un neumàtic posterior amb dues possibilitats, 200/55 ZR 17 (també opcional: 190/50 ZR 17; 190/55 ZR 17).

El pes d’aquesta moto es reduït 180 kg, un dipòsit de combustible de 18,5 l. i un preu de 23.900 € amb un únic color o decoració, disseny ‘Superpole‘ (edició limitada a 500 unitats), així es la RSV4

Com primícia, Aprilia ofereix la possibilitat de configurar la RSV4 amb una potència portada fins als 230 cv. L’Aprilia Factory Works un programa que s’encarregarà d’oferir nombroses opcions d’electrònica o mecàniques, entre la que destaca la potenciació fins a uns espectaculars 230 CV.

Aprilia RSV4 - Diari Català
Aprilia RSV4

Motos que seran estrictament sota comanda, quant al preu, no està disponible encara la nova tarifa d’Aprilia Racing.