Una actualització molt encertada

Ducati ha presentat en el saló de Milà, la nova versió de la 899 un model que ja portava en el mercat gaire ve tres anys, Ducati presenta una nova versiò denominada ara 959 Panigale, una superbike que segueix mantenint les característiques de la Panigale 1299, encara que no és tan radical i molt més utilitzable en carretera.

El bicilíndric, típic de la marca, incrementa la seva cilindrada fins als 955 cc, i és el primer Superquadro que ha aconseguit superar l’homologació Euro 4, en vigor a partir de gener 2016.

Ducati 959 Panigale - Diari Català
Ducati 959 Panigale

Una novetat important per poder superar l’Euro4, és la contenció del soroll dels motors i per aquest motiu les culates i les seves tapes de balancins d’alumini tenen un disseny acanalat que redueix el soroll mecànic del motor, així com una cadena de distribució de nou disseny que contribueix a reduir el soroll.

El nou motor, amb tota aquesta actualització entrega 157 cv a 10.500 rpm (9 cv més que l’anterior) i un parell de 107,4 Nm a 9.000 rpm.

La 959 Panigale que es comercialitza a Europa i països on s’aplica l’Euro4, incorpora un sistema d’escapament amb doble silenciador lateral, a la resta de països s’oferirà amb l’habitual escapament sota el motor.

Ducati 959 Panigale - Diari Català
Ducati 959 Panigale

Altra de les novetats, és el carenat més ample i una cúpula que millora l’aerodinàmica, les preses d’admissió davanteres de major secció i també les preses laterals, així com els retrovisors.

Com sempre en la marca, els detalls que caracteritzen a les Ducatis, un colí partit i uns estreps d’alumini.

Ducati 959 Panigale - Diari Català
Ducati 959 Panigale

Les suspensions és confien a una forquilla Showa BPF amb barres de 43 mm completament regulable, completa el tren posterior un amortidor Sachs també multi ajustable. Les llandes de 10 pals amb neumàtics Pirelli Diablo Rosso Corsa amb un posterior de 180/60/17 i els frens a l’alçada d’una Ducati, com sempre, discos davanters de 320 mm amb pinces Brembo M4.32 radials i monobloc, els intervals de manteniment són cada 24.000 quilòmetres.

Comparteix xassís amb la 1299, un monocasc i motor com a part estructural i tecnologia de primer nivell, amb una electrònica que inclou el sistema Ducati Quick Shift, Ducati Traction Control, Engine Brake Control, frenada ABS amb tres nivells, accelerador electrònic i diferents mapes de conducció, una posada al dia total, la competència obliga.

El preu d’aquesta joia estarà en 16990 €, per una potència de 157 cv i un pes de 176 kg, buida.

Ducati 959 Panigale - Diari Català
Ducati 959 Panigale

La mini Panigale ben segur que serà un bon aparell a la carretera i un míssil en el circuit, quan tinguem l’oportunitat de provar-la us posarem les dents llargues.