Les noves Triumph Thruxton, passió i llibertat

La presentació de la nova Triumph Thruxton i Thruxton R és molt interessant per la tecnologia que s’ha introduït, uns frens de doble disc davant i un seient “sexy” i elegant, molt a l’estil dels anys 70. Però Triumph sobresurt en la fabricació de motocicletes que són divertides de pilotar, les seves suspensions signades per Showa són una garantia, però manté les seves línies clàssiques dins la modernitat.

Admirant les noves Thruxton de Triumph veus unes motos clàssiques però actualitzades a fons, màquines que adopten l’aparença i l’estètica dels corredors de cafè-racer de fa mig segle.

Triumph Thruxton i Thruxton R - Diari Català
Triumph Thruxton R

A més d’uns retocs estètics que augmenten encara més el seu estil “cafè-racer”, les noves Thruxton, reben també el nou motor de 1.200 cc, encara que, en aquest cas, el propulsor és millorat amb un cigonyal més lleuger, una major compressió i una admissió d’aire única que ofereix una tremenda xifra de parell màxim de 112 Nm a 4.950 rpm; un increïble 62% més que la seva antecessora. Quant a la renovació estètica, aquesta s’accentua encara més en el seu caràcter “cafè-racer”. De nou trobem tota la col·lecció d’ajudes electròniques de Hinckley; ABS desconnectable, accelerador electrònic, control de tracció, dos mapes de conducció (carretera i pluja), embragatge estirabot, fars led, punys calefactables de sèrie i immobilitzador de motor.

La versió R, es presenta com la més radical i exclusiva, amb un equipament de categoria superior, com pinces monobloc Brembo, forquilla Showa amb barres de gran diàmetre, suspensió posterior Öhlins i pneumàtics Pirelli Diable Rosso Corsa.

Fotos: Triumph