El Volkswagen Phaeton serà l’inici per reconduir la situació actual del grup

No fa gaire, quan explicàvem tot el cas Volkswagen, dèiem que el grup automobilístic alemany hauria de reinventar-se per tornar a gaudir de la confiança del sector i de la gent i que, aquest pas, hauria de ser sí o sí cap al vehicle elèctric. Doncs sembla que la marca alemanya ens ha escoltat i, a través d’un comunicat, ha anunciat que la futura nova generació del Volkswagen Phaeton serà 100% elèctrica.

La marca alemanya vol que la gran berlina sigui una referència i que no es vegi quelcom estrany, tal i com passava amb les darreres generacions. Per això els directius han decidit dotar el Phaeton d’un sistema totalment elèctric que asseguri una llarga autonomia per no haver de complicar gaire al usuari i no hagi de recarregar contínuament.

Així mateix, també s’espera que aquest nou Phaeton elèctric incorpori les últimes novetats de connectivitat, així com els últims avenços en matèria de seguretat activa i passiva i ajudes al conductor (conducció autònoma?).

Volkswagen, tal com hem dit abans, vol assegurar que el futur Phaeton sigui un èxit i, en part, això també es deurà en un disseny atractiu. La generació actual i l’anterior és i era insípida, amb unes línies que no donaven cap sensació de res, només d’un cotxe gran, tosco i poc emotiu. Per això la marca alemanya vol girar la truita i crear quelcom interessant que, segurament, oferirà un tall més esportiu, a l’estil del Tesla Model S.

Però les novetats no s’acaben aquí. Veien com totes les marques aposten per vehicles elèctrics que ja els veuen com el futur immediat, Volkswagen vol seguir treballant en aquest a direcció. A més a més del Phaeton, la marca també ha assegurat que desenvoluparà una plataforma modular per vehicles elèctrics compactes (El futur Golf serà elèctric?) que s’anomenarà MEB i servirà per les diferents marques del grup. Amb això i segons diu la marca, es crearan cotxes més passionals (esportius?) amb una autonomia que es situarà entre els 250 i 500 quilòmetres.

Veurem com avancen aquests propers anys a Can Volkswagen, però el que està clar és que després de l’escàndol de les emissions han entès que calia un gir radical dels seus plantejaments i que la direcció adequada era la de la mobilitat elèctrica.