D’aquesta forma, el grup PSA ofereix més transparència

Després de l’escàndol de Volkswagen les mirades del món es van girar de cop cap al sector de l’automoció i el control de les emissions i consums que es realitzen. Molts eren els que pensaven que hi hauria moltes més marques implicades, de fet BMW va rebre ràpidament una acusació que va negar rotundament, però la realitat és que de moment cap més marca ha saltat i sembla que tot ha tornat a una certa normalitat. Però és innegable que cal un replantejament del tema de les proves de les emissions i consums i el primer grup que ha reaccionat ha estat el grup PSA Peugeot Citroën que ha decidit publicar els consums reals dels seus vehicles que, com ja sabeu, són molt diferents a les xifres que homologuen.

El grup PSA, que engloba Peugeot Citroën i DS, vol ser transparent i oferir als consumidors les dades de consums reals dels seus vehicles. Davant dels dubtes que genera aquest món ara mateix, aquesta iniciativa és una molt bona opció per donar tota la claredat possible a clients habituals i futurs compradors. Així doncs, PSA confirma que opta per un nou mètode per avaluar el consum en el qual ja no utilitzaran cap trampa per reduir descaradament les xifres, tal com es fa actualment.

A més a més, el grup PSA ha aprofitat per recordar que els seus propulsors dièsel, tan els de les marques pròpies com els d’altres fabricants que munten els seus motors, porten tecnologia SCR (Selective Catalytic Reduction) i Adblue per tal de reduir les emissions de NOx. Totes aquestes afirmacions tenen sentit ja que pel grup PSA el dièsel suposa el 60,3% de les seves vendes a Europa i el 41,9% a tot el món.

Segons el grup PSA, aquestes proves es realitzaran en condicions de conducció real, amb un anàlisi que reflectirà el dia a dia dels conductors dels seus models. Així doncs, és d’esperar que totes aquestes proves no seran dins d’un laboratori, sinó que seran a l’aire lliure i per carreteres o ciutats transitades. I per realitzar aquest anàlisi s’encarregarà una empresa externa que no tindrà res a veure amb el grup per tal de maximitzar la transparència.

Sens dubte aquesta opció del grup PSA l’haurien de seguir tots els fabricants ja que, d’aquesta manera, coneixeríem les dades de consum reals de tots els models.