D’aquesta forma, el Lada Niva s’adapta a l’Euro 6

L’indestructible, l’inigualable, l’elixir de l’eterna joventut traslladat a les quatre rodes, sí, el Lada Niva segueix viu, i no només això, sinó que segueix apostant per la seva fórmula adaptant-se ara a les exigències d’emissions que s’imposen a Europa. Fins ara ningú ni res ha pogut amb ell, així que la normativa europea era només un petit tràmit per reflotar una vegada més.

Amb el nou any, el Lada Niva, o 4×4 segons el mercat, ja es troba als concessionaris d’Europa. Està disponible únicament amb una opció mecànica, el 1.7i de 83 CV de potència i 129 Nm de parell màxim a baixes voltes, això sí, adaptat totalment a la normativa Euro 6 d’emissions. La seva velocitat punta és de 137 km/h, just per evitar multes, encara que el seu consum sí que és una mica elevat, concretament de 8 litres als 100 quilòmetres.

Estèticament ja ho veieu, gairebé res canvia. Segueix la recepta de sempre però amb alguna forma una mica més moderna. De fet, i davant de la imponent moda SUV, el Lada Niva aposta per una nova versió anomenada Urban que mostra un disseny més acord amb la ciutat per adaptar-se als nous temps. En aquest sentit, aporta nous para-xocs, nou disseny de les òptiques i unes llandes més modernes i no tan campestres. L’interior segueix sent rude i clàssic però introdueix elements tecnològics més actuals com un port USB o seients escalfables.

Del que sí prescindeix el renovat Lada Niva és del control d’estabilitat, una forma d’estalviar costos evitant desenvolupar aquesta solució tècnica. El fabricant rus vol que tu siguis qui domini totalment el cotxe.

De moment no se sap si la renovació del Lada Niva arribarà al mercat espanyol, encara que tot apunta al fet que serà que sí ja que no podem perdre l’oportunitat de tenir un tot-terreny dels de tota la vida.