La marca ha confirmat que ja està treballant en el Porsche 911 híbrid

Com totes les marques, Porsche també està passant per un procés de transformació mecànica, un procés que queda totalment reflectit en el 911 2016 on el motor llegendàriament atmosfèric, passa a ser turbo a tota la gamma. Així mateix, la marca alemanya de cotxes esportius també aposta pel futur elèctric amb un impressionat prototip anomenat Mission E, un model 100% elèctric que representaria el futur no gaire llunyà de Porsche. Doncs bé, la marca ja ha confirmat que en aquest impàs entre el motor de combustió i l’electrificació, hi haurà un Porsche 911 híbrid.

Aquest projecte és quasi necessari veient la tendència del mercat i per tal que el 911 no es quedi enrere en consums, emissions i prestacions. De fet tampoc seria el primer Porsche híbrid ja que el Cayenne ja disposa d’una versió endollable i, de cara al 2017, s’espera que el Macan també aporti aquesta oferta mecànica. Tot i així, el conceptes de 911 i híbrid sonen a antagònics i, pels més puristes, podria ser una autèntica decepció, d’aquí que la marca vagi amb peus de plom amb aquesta versió ja que són coneixedors de la història que envolta a les sigles 911.

Segons publica el mitjà ‘Autocar‘, Erhard Mössle, cap d’enginyeria del Porsche 911 Turbo, hauria afirmat que la marca ja ha començat el procés de desenvolupament d’aquest suposat Posrche 911 híbrid, el qual no arribaria fins al 2020 amb la següent generació de l’icònic model. Per tant, amb això queda clar que amb la generació turbo actual no hi haurà cap versió híbrida.

Tot indica que aquest Porsche 911 híbrid serà endollable per tal de recarregar les bateries a una xarxa domèstica, les quals, per cert, seran difícils de col·locar en el vehicle sense perjudicar la dinàmica ja que la posició posterior del motor no és favorable per aquest procés. Aquest és un dels motius que faria augmentar el pes del model considerablement i, per això, la marca treballa en utilitzar materials estructurals més lleugers com la fibra de carboni, un element més car i difícil de tractar però que solucionaria aquest suposat augment de pes.

No obstant, encara queda molt de temps per conèixer tots els detalls més precisos, però el cert és que Porsche ja comença a enfocar la mirada cap a l’electrificació.