Sixte Cambra - Diar Català
Sixte Cambra

El port de Barcelona preveu mantenir tràfics aquest 2015 i invertir 130 milions el 2016

Sixte Cambra, ha explicat que els contenidors plens acabaran l’any amb un creixement del 10%, i el tràfic de Short Sea Shipping –les anomenades autopistes del mar– estan creixent un 20%.

El tràfic de vehicles està augmentant a un ritme del 18%, de manera que es preveu tancar l’any amb 900.000 unitats, amb les exportacions d’un pes del 60%: “És un clar reflex de la indústria d’automòbils dels últims anys i de l’especialització per models que dóna més pes a la logística”.

Després de preguntar-li sobre la possibilitat que el port es vegi afectat pel cas dels motors trucats de Volkswagen, Cambra ha confiat que es mantinguin les inversions: “És evident que Seat és un dels clients importants, no només per al port de Barcelona, sinó per motius d’interès general de l’economia del país, i per això esperem que els ritmes de producció, inversions i introduccions de nous models no es vegin alterats”.

Pel que fa a resultats econòmics, es preveu un increment dels ingressos de l’1% respecte al 2014, quan es van situar en 154,8 milions, i l’afectació per extraordinaris serà relativament petita a l’espera de concretar si el port es desprèn d’alguna participació en alguna empresa, que Cambra ha declinat especificar, però que ha emmarcat en un context global: “No es tracta d’una sortida unilateral del port”.

2,5 MILIONS DE CREUERISTES

L’enclavament tancarà aquest 2015 amb de 2,5 milions de creueristes, respecte dels 2,4 milions de l’any passat, de manera que es consolida com a primer port del Mediterrani i quart port líder del món després dels tres grans de Florida.

“Estem treballant per tenir la possibilitat de poder desenvolupar, com a mínim, una terminal més al moll Adossat, i això ens ha de donar més capacitat i potencial de creixement“, ha dit Cambra, que ha recordat que el pla estratègic per al 2020 preveu arribar a tres milions de creueristes en aquesta data, per la qual cosa, d’altra banda, es preveu una pauta relativament moderada de creixement.

Actualment, el port de Barcelona té dos terminals de creuers al World Trade Center i quatre al moll Adossat, a més de la futura terminal E del grup Carnival, que serà la setena de l’enclavament i que també s’ubicarà en aquest últim moll, convertint-se en la més gran terminal de creuers d’Europa quan estigui operativa el 2018 i en què Carnival invertirà 30 milions d’euros.

INVERSIONS

El pressupost d’execució d’inversions és de 130 milions d’euros per al 2016, i en aquesta xifra s’hi inclouen els accessos al recinte portuari i les expropiacions corresponents, la nova terminal d’ICL Iberpotash, les obres d’urbanització per a la terminal de Carnival i actuacions al moll Adossat, entre d’altres.

Pel que fa a inversions privades, estaran marcades pels terminals d’ICL Iberpotash i Carnival, la finalització de la segona fase de la terminal Best del grup Hutchison i la Marina Vela.