El Rally de Gal·les GB posarà el punt final al WRC

0
Tercer dia del Ral·li de Catalunya
Dani Sordo en un tram d'asfalt

El Mundial de Ral·lis arriba al seu final

El Rally de Gal·les GB posarà el punt final a una temporada intensa que, si més no, arriba amb quasi tot solucionat a Gran Bretanya. La lluita pel subcampionat de constructors i la lluita per la Copa de Producció són dos dels pocs reclams que presenta la prova en l’àmbit global. Si més no, els revirats i presumiblement enfangats trams de la prova viuran una intensa lluita per la victòria parcial. En total són 78 cotxes presents en l’última cita de l’any, amb un total de 18 World Rally Car.

Poques sorpreses entre la llista de prioritaris. Volkswagen compareix amb els seus tres pilots habituals, encara que arriben amb diferents objectius. Sébastien Ogier vol treure el mal sabor de boca de la seva retirada en el RallyRACC, Andreas Mikkelsen vol gaudir després de la seva primera victòria en el WRC i Jari-Matti Latvala vol assegurar el seu subcampionat, ja que li falten dos punts per aconseguir-lo. Per la seva part, a Hyundai els canvis són coneguts. Dani Sordo i Hayden Paddon formen en el primer equip, el que relega a Thierry Neuville al segon equip juntament amb Kevin Abbring.

De nou seran tres els Citroën DS3 WRC presents a Gal·les. Kris Meeke competirà a casa i intentarà tancar la temporada amb un bon resultat, mentre que Mads Ostberg torna a la seva superfície fetitxe, ja que va aconseguir en el RallyRACC la seva millor actuació en asfalt de la temporada. Stéphane Lefebvre pilotarà la tercera unitat del World Rally Car francès. La resta són Ford Fiesta RS WRC. Als pilots de M-Sport es sumen Robert Kubica, Henning Solberg, Martin Prokop i l’italià Lorenzo Bertelli. A més, els germans Josh i Sam Moffett comptaran amb dues unitats més del World Rally Car de Ford.

21 són els equips que participen al WRC2, encara que el títol està més que decidit. Això provoca les absències de Nasser Al-Attiyah i Esapekka Lappi. Amb els Skoda Fabia R5 oficials compareixeran Pontus Tidemand i Jan Kopecký, mentre que Eyvind Brynildsen utilitzarà una unitat privada. No faltarà a la cita Nil Solans amb el Peugeot 208 T16 R5 de ACSM Rallye.

Joan Carchat tindrà l’última oportunitat d’aconseguir el títol

Joan Carchat pot guanyar la Copa de Producció de WRC2, encara que arriba amb una desventatja considerable amb Max Rendina. Per últim, cal destacar la presència de deu Citroën DS3 R3T del Mundial Junior, amb el campió Quentin Gilbert al capdavant. Entre la resta de participants, sens dubte ens hem de quedar amb la presència de David Higgins. El pilot local competirà amb un Subaru Impreza WRX STi, concretament amb el nou model desenvolupat per Subaru USA i gestionat per JRM. La gran peculiaritat és que anirà pintat amb la mateixa decoració que va portar Colin McRae al 1995.