El temple ANUNNAKi i les trepitjades gegants del Déus
El Temple d’Ain Dara va ser un descobriment casual que en 1955 coordina les excavacions posteriors Maurice Dunand.

Durant les excavacions arqueològiques, van trobar una gran escultura de basalt amb la figura d’un León, així com unes petjades de trepitjades gegantes dels Déus en les entrades o pòrtics del Temple, això va generar més curiositat per conèixer la història d’aquest Temple.

El temple ANUNNAKi i les trepitjades gegants del DéusAin Dara es troba prop de la frontera sirià-turca, a uns 40 quilòmetres al nord-oest d’Alep a uns 50 quilòmetres al nord-est de Tell Ta’yinat. El lloc està situat en una elevació de 90 metres per sobre de la plana adjacent on està situat en el baix una ciutat, amb una extensió d’unes 60 hectàrees.

El temple d’Ain Dara és un temple de l’Edat de Ferro sirià-hitita. Els siro-hitites o neo-hitites van ser una civilització que va sorgir a la fi de la 2.000aC.

Després de la caiguda de l’imperi hitita, va haver-hi un buit de poder en el Mediterrani Oriental. Els estats siro-hitites van omplir aquest buit i es va convertir en la potència dominant a la regió fins a la seva conquesta per l’Imperi Neo-assiri al final de la 8.000aC.

El temple ANUNNAKi i les trepitjades gegants del DéusAquest Temple AIN DARA comparteix moltes característiques amb el Temple de Salomón de Jerusalem que descriu la bíblia. La descripció de l’estructura del Temple està recollida en la Bíblia Hebrea 1 Reis 7:23-26.

Tres gegantescas trepitjades, decoren el sòl de l’entrada, aquestes condueixen des de l’avantcambra fins a l’interior del Temple. Aquestes trepitjades o petjades de passos, tenen una distància de gambada d’uns 30ft=9.1440 metres, aquesta distància en el pas pertanyeria a una persona o déu/a de uns 65ft = 19.812m d’altura.

En els següents 4 punts desxifren alguns misteris sobre el Temple d’AIN DARA i els Déus Anunnaki:

1- El Temple “AIN DARA” i la seva estructura semblant al Temple de Salomó.
2- Les “trepitjades-petjades” dels Gegants Déus ANUNNAKI?.
3-El Temple de la Deessa ISHTAR/Shaushka i el seu espòs el Déu TESHUD “el conqueridor déu de les muntanyes”.
4- El Déu Theshud, i la gran batalla contra el déu Serp o Drac “Déu del caos”.

1-El Temple “AIN DARA” i la seva estructura semblant al Temple de Salomó.

Descobert de forma casual en 1955, durant excavacions arqueològiques, es va trobar una gran escultura de basalt en forma d’un León, i les petjades gegantes d’unes trepitjades en l’entrada al Temple. Aquestes excavacions primàries van ser conduïdes i dirigides posteriorment per Maurice Dunand, va anar un prominent arqueòleg francès especialitzat en aquesta zona i en 1976 per Feisal Seirafi.

El temple ANUNNAKi i les trepitjades gegants del DéusEl temple d’Ain Dara, que es troba prop del poble d’Ain Dara, al nord-oest d’Alep, Síria, és de l’edat de ferro sirià-hitita. Les seves similituds amb el Temple de Salomón descrites en la Bíblia hebrea, 1 Reis 7:23-26, són moltíssimes.

Ain Dara pot haver estat dedicat a la Deessa Shaushka o deessa sumèria Ishtar, també cridada Inanna o Astarté, deessa de la fertilitat, i al seu marit la deïtat Baal Hadad.

El Temple “Ain Dara” es troba prop de la frontera sirià-turca, a uns 40 quilòmetres al nord-oest d’Alep a uns 50 quilòmetres al nord-est de Tell Ta’yinat. El lloc està situat en una elevació de 90 metres per sobre de la plana adjacent on està situat en el baix una ciutat, amb una extensió d’unes 60 hectàrees.

El Temple va ser ocupat sobre el 4.000 abans de Crist, fins a l’època dels Otomans 1500 després de Crist. Va ser construït sobre una gran plataforma elevada i consta de tres grans habitacions, un pòrtic o porxo d’entrada, una avantcambra o pronaos i una sala principal o celas-naos

La seva estructura interior del Temple AIN DARA.

Per entrar en el temple, travesses un pati construït amb pedres arenisca i pavimentades amb lloses. El temple mesura 30 x 30 metres cap al sud-est, sobre una plataforma de 2,5 metres d’altura, feta d’enderrocs i pedra calcària i estava voltada per blocs de basalt gravades amb lleons, esfinxs i altres criatures mítiques. Una escala, vorejada a cada costat per una esfinx i dos lleons, condueix fins al pòrtic del temple.

Després que el pòrtic, s’arriba a la sala central, de 6 x 15.5 metres quadrats, seguit d’una sala principal de 16 x 16 m.
Al fons d’aquesta sala està l’habitació o Santuari interior. Una estàtua de culte es troba en una fossa, incrustada en la paret posterior del santuari.

L’edifici va ser protegit una vegada amb fileres de relleus de roca d’esfinxs, lleons, déus de la muntanya i grans criatures amb arpes, dels quals solament romanen els peus.

Comparativa amb el Temple de Salomó.

L’estructura del Temple Ain Dara, és d’un pòrtic d’entrada, una avantcambra i càmera principal amb capella. EL Temple de Salomó, és un pòrtic d’entrada (ulam), saló principal (Bet Miqdash) i santuari o sant dels sants (debir).

La notable diferència, és una avantcambra més en l’estructura del Temple AIN DARA, i que no té el Temple de Salomó, la resta dels plànols són idèntics.

2- Les “trepitjades-petjades” dels Gegants Déus ANUNNAKI?.

Suggereixen les petjades que són impressions reals sobre el sòl ferm, generats per una persona de més de 19 metres d’altura, que conformen uns passos o gambada de més de 9 metres de distància.

El temple ANUNNAKi i les trepitjades gegants del DéusTres gegantescs passos, decoren el sòl de l’entrada que condueix des de l’avantcambra fins a l’interior del Temple. Aquestes trepitjades o petjades de passos, tenen una distància de gambada de 30ft=9.1440 metres, aquesta distància en el pas pertanyeria a una persona o déu/a d’uns 65ft = 19.812m d’altura.

Altres experts, asseguren ser impressions tallades artificialment sobre el sòl. Diferents investigadors asseveren ser petjades de grans animals simiescos i altres ésser o representar trepitjades dels Déus. Encara existeix controvèrsia sobre el resultat de les anàlisis.

3- El Temple de la Deessa ISHTAR/Shaushka i el seu espòs el Déu TESHUD “el conqueridor de les muntanyes”

La Deessa SHAUSHKA era la filla del Déu del cel ANU o també el Déu de la Lluna. Aquesta Deessa estava casada amb el Déu TESHUB, que era al seu torn el seu germà de sang i marit. Estaven acompanyats per dos assistents femenins, NINATTA i KULITTA.

El temple ANUNNAKi i les trepitjades gegants del DéusEn els textos Hitites, la descriuen com la Deessa SHAUSHKA, semblant a la Deessa ISHTAR, INANNA o ASTARTÉ, deesses Sumèries.

Segons aquests mateixos textos, era una deessa hermafrodita, ja que posseïa tots dos òrgans reproductius, mascle i femella, així mateix utilitzava robes de tots dos sexes i alterava les seves relacions sexuals segons interès sexual.

Els noms per la qual va ser coneguda aquesta deessa, para:

Els súmerios era la Deessa Inanna,
els kurritas era Sauska,
els assiris era Militta,
els babilonis era Istar,
els sirians era Atargatis,
els fenicis era Astarté,
els fri­gios era Cibeles,
els grecs era Gaya, Rhea o Afrodita,
els romans era la Magna Mater. La Gran Mare i Senyora del Cel.
Per als babilonis era Belti.
Per als hindús, era Urna, Annapurna o també Kali la mare negra o Cani.
Per a l’Antic Testament la descriuen com Asera, Anat o Baalat l’esposa i germana del Déu Baal.

Segons els textos cuneïformes sumeris i babilònics, aquesta Deessa va accedir al Món Inferior- intern o intraterrestre, per després ser rescatada pel déu Ea o ENKI, senyor de les profunditats marines i de les fonts que brollen d’elles.

En la mitologia grega, és la Magna Mater Deorum, la mare de Zeus, Posidó i Hades i la –regna/ deessa de tots els déus-. La hi va definir com la senyora i mare de totes les coses, la santa, La nostra Senyora, la verge. Va ser una deessa que, sense quedar embarassada, dóna a llum.

4- El Déu Theshud, i la gran batalla contra el déu Serp o Drac “Déu del caos”.

Aquesta deessa ISHTAR/SHAUSHKA era cònjuge i germana del Déu TESHUB o déu de la tempesta i de les muntanyes. Teshub també era conegut com a TARHUN “el conqueridor” equiparant-se-li amb el Déu TARU.

El temple ANUNNAKi i les trepitjades gegants del DéusAquest Déu Teshub va matar, en una gran batalla, al Déu Serp/Drac, generador del Caos o drac anomenat “Illuyanka”, monstre en forma de drac.

El Déu Teshud o de les muntanyes, estava representat amb diversos ajudants en posició d’Altes i altres éssers antropomorfes, mig animals i mig humans.

El Déu TeshubTheshud o també anomenat Teshup, és el nom donat al déu del Cel i de la Tempesta en la mitologia hitita, que prèviament ho havia pres dels hurrites, que era el seu déu principal, el rei/déu dels déus. El seu nom hitita i luvita va ser Tarhun així com derivats com: Tarhunt, Tarhuwant o Tarhunta.

Els hitites ho representaven usualment com un guerrer i déu que sosté un raig triple, casc i armes, generalment una destral i espasa. També viatjava sobre les esquenes d’un carro que ho portaven uns toros de les mitologies hurrita i hitita, Seri i Hurri, era considerat “el dia i la nit”.

El temple ANUNNAKi i les trepitjades gegants del DéusEs coneix per tablillas cuneïformes hitites oposades en Çorum-Boğazköy, l’antiga capital Hattusas. En la cultura hitita era conegut com l’espòs de Arinna, amb la qual va tenir molts fills.

 

VA SER “AIN DARA” UN DELS TEMPLES DELS ANUNNAKI ELS DÉUS CREADORS DE LA HUMANITAT EXISTENT?

LES TREPITJADES GEGANTES SÓN REALS O ARTIFICIALS?

PER QUÈ COINCIDEIXEN ELS DÉUS EN TOTS ELS TEXTOS?