El Lexus LC 500 és ja un model de producció

Des que el Lexus LF-A va finalitzar la seva producció, la marca japonesa no s’havia atrevit a treure cap superesportiu que donés continuïtat a aquell projecte, però aquesta sequia ha acabat amb el Saló de Detroit com a escenari principal. En efecte, la marca ha presentat el Lexus LC 500, un coupé espectacular ja de sèrie que equipa un motor V8 procedent del RC F.

La base d’aquest nou esportiu de Lexus és el prototip LF-LC presentat al 2012 i del qual comparteix molts elements de disseny com la part posterior i les òptiques d’aquesta mateixa zona. El frontal és purament Lexus amb l’enorme calandra de forma trapezoïdal i el disseny de les òptiques, tot i que aquestes tendeixen a estirar-se una mica més. La línia lateral és molt fluida, només trencada per una entrada d’aire situada just davant de la roda posterior, la qual, per cert, munta unes llandes de considerable dimensió. La part posterior, com hem dit, l’agafa del prototip LF-LC amb unes òptiques en forma de “tiraxines”.

Elegància i esportivitat amb el Lexus LC 500 | Diari Català
Interior

A l’interior es respira un ambient tranquil i elegant, ajudat per aquest color beix que ho decora tot. Així mateix, també destaca per la seva senzillesa amb pocs botons i la gran pantalla situada a la part alta de la consola central.

Amb el Lexus LC 500, la marca ha presentat també una nova plataforma de tracció posterior anomenada GA-L amb la qual s’aconsegueix un centre de gravetat més baix i millor repartiment del pes que, en aquest cas i gràcies a la utilització de materials lleugers com l’alumini o la fibra de carboni, aconsegueix un balanç del 52% davant i 48% darrere.

Elegància i esportivitat amb el Lexus LC 500 | Diari Català
Vista posterior

Però el Lexus LC 500 no és només un gran repartidor de pes, sinó que sota el capó també amaga un motor dels de tota la vida, un V8 atmosfèric de 5 litres procedent del RC F i el GS F. Aquesta mecànica aconsegueix 467 CV de potència i un parell màxim de 530 Nm. Gràcies a aquestes imponents xifres marca el 0 a 100 km/h en només 4,5 segons, ajudat per una caixa de canvis automàtica de 10 relacions. Tot i aquestes altíssimes prestacions, la marca no el defineix com un superesportiu pur, sinó que també vol donar aquest punt d’elegància que li proporcioni distinció.

Si tot va com ha d’anar, el Lexus LC 500 arribarà al mercat durant el 2016 (no s’especifica quan exactament) però esperem que sigui com més aviat millor ja que veure aquest japonès en directe pot ser espectacular.