Els beneficis de Rocket League arriben als 50 milions

    0

    Psyonix es mostra satisfeta amb la recepció del joc a PS4 i PC, que acumula una facturació 25 vegades superior al cost que va suposar crear-lo

    Els beneficis de Rocket League, un joc desenvolupat amb 2 milions de dòlars, arriben als 50 milions. Són unes xifres astronòmiques si tenim en compte que no es tracta d’un títol amb una gran distribuïdora a l’esquena, ni tampoc creat per un estudi de renom. De fet, Rocket League es considera com una de les grans sorpreses de l’any i ha estat guanyador del premi al millor joc esportiu i al millor joc de velocitat dels Game Awards.

    Des de la seva estrena al juliol per PS4 i PC (arribarà a Xbox One l’any vinent), un mes on el joc va ser gratuït pels subscriptors de PlayStation Plus, Rocket League ha registrat un total de 8 milions de jugadors. La fórmula del seu èxit es difícil d’explicar, especialment si tenim en compte que el joc es tracta d’una reedició d’un títol, produït també per Psyonix, que no va fer massa soroll l’any 2008 sota l’inacabable nom de Supersonic Acrobatic Rocket Powered Battle-Cars.

    La difusió ha estat clau

    Parlant amb el Wall Street Journal, Dave Hagewood, el director de Psyonix, apunta que els bons beneficis de Rocket League són gràcies a la bona estratègia fixada durant el mes de la seva estrena. Comenta que «els qui van jugar a Battle-Cars el van gaudir, per tant, la difusió era el problema»La maniobra clau amb Rocket League era fer-lo arribar a tants jugadors com fos possible, per això va ser gratuït per PlayStation Plus i va tenir un preu reduït per PC, inferior als 20€.

    El pla ha funcionat. La barreja entre cotxes i futbol és un èxit i els beneficis de Rocket League, si no van arribar durant el juliol, ho han anat fent progressivament des de llavors. El joc incorpora petits paquets de contingut de pagament que no ofereixen cap tipus d’avantatge però que són atractius. Per exemple, els fanàtics de la trilogia Back to the Future poden fer-se amb el seu DeLorean per un preu raonable.

    Font: New York Times