La marca francesa nega els resultats que planteja el DUH sobre el Renault Espace

Fa unes setmanes explicàvem que Alemanya, després del cas de les emissions del grup Volkswagen, havia obert la porta per analitzar alguns models de diferents marques a nivell mundial davant la pressió exterior que es preguntava si hi havia altres marques que també havien manipulat els resultats de les seves emissions. Davant d’això, el Renault Espace s’enfronta a una incògnita creada per els resultats obtinguts d’una prova del Deutsche Umwelthilfe (DUH) on s’assegura que supera considerablement les emissions de NOx permeses.

El DUH és una ONG alemanya que es basa en la protecció del medi ambient i una de les seves feines és analitzar les emissions dels vehicles amb col·laboració amb la Universitat de Ciències Aplicades de Berna. Ja ho havia fet amb l’Opel Zafira, i ara ho fa amb el Renault Espace. I els resultats són bastant alarmants ja que, segons el DUH, el monovolum de Renault superaria en 25 vegades les emissions legals de NOx que imposa Europa, excepte quan arrancava en fred després d’una fase de pre-condicionament que, en aquest cas, sí que estaria dins dels límits establerts.

L’explicació del DUH per crear la incògnita sobre el Renault Espace recau en la diferència de resultats entre les condicions d’homologació que són sempre en fred, i les condicions de conducció real per això van fer proves en fred i calent posant en moviment dues o quatre rodes.

Renault nega aquests resultats

Davant d’aquesta acusació del DUH, Renault ha negat rotundament que el monovolum Renault Espace incompleixi la normativa d’emissions europea i ha posat en dubte les mesures realitzades per l’ONG alemanya. Aquesta resposta és la mateixa que va oferir Opel amb el Zafira i, de moment, no s’ha tornat a posar en dubte el monovolum de la marca alemanya.

És cert que Volkswagen va fer les seves trampes particulars però el problema essencial potser no recau sobre les pròpies marques, sinó a la Unió Europea i als seus requisits per homologar les emissions dels vehicles que, per desgràcia, són molt diferents a les condicions de conducció real. Fins que els qui manen no canviïn el sistema d’homologació de les emissions i consums, els dubtes i les incògnites sempre estaran presents.