Aprofitant el Mobile World Congress 2016, parlem una estona amb el principal responsable de Gamelab, el congrés que després de 12 edicions segueix apropant els videojocs a Barcelona

Aquest ha estat el segon any de Gamelab Mobile, la jornada de conferències emmarcada dins el Mobile World Congress on el videojoc pren protagonisme i diferents personalitats (emprenedors, desenvolupadors d’èxit, grans multinacionals) presenten les seves apostes de futur sobre oci interactiu.

El seu responsable és Ivan Fernandez Lobo, un informàtic asturià també responsable de Gamelab, el congrés que durant els darrers 12 anys porta a Barcelona a les més grans personalitats del panorama del videojoc. Parlem una estona amb ell:

És el segon any en el qual Gamelab participa al Mobile World Congress. Quina n’és la valoració fins ara?

La relació entre GSMA i Gamelab s’ha gestat de forma natural i atén a la necessitat de les companyies de tecnologia mòbil d’entendre què està passant al món dels videojocs, un dels sectors que està generant un major impacte econòmic sobre les seves plataformes.

Barcelona s’ha establert com una ciutat referent al món del videojoc. El passat cap de setmana es va celebrar la ESL, seguidament ha tingut lloc el Gamelab Mobile i a mitjans d’any tenim el Gamelab. Què n’opines?

La nostra col·laboració amb GSMA té entre els seus objectius portar aquest esdeveniment fora dels murs del recinte ferial de Gran Vía, i compartir amb la ciutat de Barcelona alguna de les tendències més destacades impulsades pel sector dels mòbils i les comunicacions. En aquest sentit hem promogut, i seguirem fent-ho, actes com el del cap de setmana, en col·laboració amb una de les principals lligues d’esports electrònics del món.

Les xifres d’assistència d’aquest any són positives?

Els 952 assistents comptabilitzats només durant la jornada dedicada a la innovació que es va celebrar el darrer dia del congrés sota el nom de Gamelab Mobile, pertanyien a perfils tan diversos com operadors de telefonia, fabricants, mitjans, etc. Units a la comunitat d’inversors, editores i desenvolupadors habitual als congressos de Gamelab, aquesta audiència recull tota la cadena de finançament i operació del negoci de videojocs. És un fet poc habitual o pràcticament inexistent a altres actes del sector.

Aquest any, més que mai, la Realitat Virtual ha esdevingut el tema principal del MWC i també de Gamelab Mobile. Què podem esperar de l’any vinent?

Crec que continuarem parlant de Realitat Virtual durant molts anys però, a més, es crearan nous espais de joc a partir de tecnologies com l’internet de les coses, el Big Data o la robòtica. Pràcticament totes les innovacions tecnològiques són aplicables a l’entreteniment i, de manera recíproca, totes s’inspiren en els usos que proposen els creadors de continguts i experiències digitals.

Per acabar, de cara al Gamelab 2016, ens pots avançar alguna dada?

Després de 12 edicions només aspirem a seguir portant temes d’actualitat, que inspirin a totes aquelles persones que treballen o formin part de l’oci digital interactiu. Durant les pròximes setmanes començarem a oferir alguns detalls i, com sempre, esperem la implicació del sector català.

Font de la portada: FS Gamer