L’Escola R Junior de Volkswagen pretén millorar la formació dels joves amb menys de dos anys de carnet per rebaixar al màxim la dada de sinistralitat

El passat 2015 la xifra de morts a les carreteres espanyoles va ser de 1.126 conductors i acompanyants, una dada que certifica un progrés notable que ja acumula 12 anys de descens. L’última vegada que es va anotar una dada semblant va ser al 1960, amb només un milió de vehicles circulant, davant dels 31 milions actuals. Aquesta millora es deu, en gran part, a l’evolució de la tecnologia de seguretat que incorporen els cotxes nous però també a la conscienciació dels conductors.

Centrats en la importància de la formació, Volkswagen va llançar fa 13 anys l’experiència Race Tour. A més de per poder mostrar tota la seva gamma de producte, aquests cursos serveixen per poder assenyalar als conductors la capacitat dels cotxes actuals, activar l’ABS, sentir el control de tracció i molt més. Després de comprovar l’acceptació d’aquest curs la marca va voler anar un pas més enllà i crear el programa Volkswagen Driving Experience fa dos anys. Aquest projecte té com a objectiu sumar en seguretat amb experiències diferents: el curs 4Motion que posa a prova el caràcter tot terreny de la seva gamma, les experiències específiques com l’assistència al Ral·li Costa Brava i el que ens incumbeix avui, l’Escola R.

En la seva segona edició, l’Escola R presenta una novetat molt interessant en el Circuit de Ascari (Màlaga): el nivell Junior. Com ja comentem en un article anterior, aquest curs pretén que els joves adquireixin certs coneixements que no es concedeixen en l’autoescola. Tal com van comentar durant la presentació del curs “els joves segueixen sent un grup de risc i els accidents de trànsit és la seva tercera causa de mortalitat”. Per això Volkswagen presenta un curs que vol educar a conductors responsables mitjançant la conscienciació, simulació i pràctica.

Álvaro Espinosa, director tècnic de Volkswagen Driving Experience, ens va comentar com es gestionarà l’Escola R Junior. Per començar, va voler deixar molt clar que ells no volen substituir a les autoescoles però sí ser un complement que, opinió personal, hauria de ser obligatori. El curs es divideix en tres parts: el briefing o explicació, les proves de conceptes o pràctiques i la circulació per circuit. Durant la primera fase es comenten diversos conceptes bàsics com pot ser la posició de conducció, la vista i la posició de les mans a més de conscienciar als assistents amb dades i jocs perquè entenguin l’efecte de les drogues, l’alcohol i el cansament. A continuació es dirigiran al circuit per dur a terme proves dinàmiques relacionades amb els conceptes parlats anteriorment. Per exemple: per demostrar la dificultat de la posició de les mans es conduirà un Volkswagen Polo GTI per un circuit d’obstacles anomenat Mickey Mouse. La diversió està assegurada i l’aprenentatge també. Per acabar, els assistents podran realitzar unes voltes al circuit complet per poder traslladar els coneixements recents a una situació una mica més realista.

Escola R junior
Els participants podran donar voltes al circuit, en aquest cas Ascari | Foto: Volkwagen

Després de poder viure l’experiència Escola R el més notable és la capacitat dels instructors per mostrar la realitat de la conducció. El seu saber fer es trasllada a la manera en la qual expliquen els conceptes i comuniquen tot en l’instant adequat. Sens dubte, el seu equip és el més notable i compta amb un ambaixador de luxe, Luís Moya.

Escola R junior
Luís Moya es un ambaixador de luxe i la seva proximitat sorprèn a qualsevol | Foto: Volkwagen

Si t’interessa pots saber més sobre els cursos en l’article publicat anteriorment i per inscriure’t només has d’anar a la seva pàgina web.