Ferrari nega que l’enginyer de Mercedes acusat anés a fitxar per ells

L’espionatge al més pur estil James Bond arriba a la Fórmula 1 després que un enginyer de Mercedes, que suposadament havia de fitxar per Ferrari, s’emportés documents amb dades significatives de les fletxes de plata. L’escuderia alemanya és el rival a batre a la Fórmula 1 acual i la distància que els separa amb la resta de competidors és immensa. Segurament, aquesta raó va ser per la qual es va voler, presumptament, agafar aquesta informació que podria aclarir d’on Mercedes treu tot el seu potencial.

Davant de les acusacions, Ferrari ha desmentit avui dimecres que Benjamin Hoyle, l’enginyer acusat per part de l’escuderia Mercedes de portar-se dades per treballar amb l’escuderia del Cavallino Rampante, no s’unirà a l’escuderia de Maranello i que mai va tenir contracte amb ells.

Les fletxes de plata van denunciar aquest dimarts al seu enginyer demanant que retorni tots els documents que contenien informació confidencial tècnica i que se li impedís fitxar per Ferrari ni per cap altre equip de la Fórmula 1 fins que no acabi el proper Mundial per tal de “protegir la seva propietat intel·lectual”.

“Va haver-hi converses, però cap va acabar en contracte formal. Ell no es va a unir amb nosaltres en cap moment. No és veritat que estigués prop de fitxar per nosaltres. El que va fer el concerneix només a ell i a l’escuderia per la qual treballava. No estem implicats en això”, va indicar un portaveu de Ferrari.

La Fórmula 1 ja va viure un cas d’espionatge al 2007 quan un dossier de 780 pàgines amb informació tècnica de l’escuderia Ferrari va ser trobat en possessió de Mike Coughlan, en aquells dies cap de disseny de McLaren, que va ser acomiadat immediatament, igual que l’enginyer acusat de passar-li els documents, Nigel Stepney, que també va ser acomiadat de l’escuderia de Maranello.