Èxit rotund en la primera Twitchcon

    0

    twitchcon

    L’auge de les retransmissions online a Twitch en fa néixer una fira anual

    Durant el passat cap de setmana, San Francisco es va convertir en la seu mundial de la comunitat de videojugadors. Amb retransmissions en directe a la xarxa de tots els seus actes, les xifres d’audiència distribuïdes recentment sobre l’esdeveniment treuen a la llum uns números esfereïdors: 1,9 milions d’usuaris van seguir el congrés a escala mundial. Pel que fa a l’assistència presencial a les diferents conferències i actes, la xifra supera les 20,000 persones oferint uns resultats optimistes de cara a la fira de l’any vinent.

    Twitch és la plataforma més utilitzada en el món dels videojocs a l’hora de retransmetre tot tipus de contingut, des de partides d’usuaris particulars enregistrades als seus domicilis com grans conferències d’abast mundial. Tanmateix, les emissions en directe sobre qualsevol tema relacionat amb els videojocs són un negoci on cada vegada més usuaris i empreses intenten endur-se un tros del pastís. Youtube, per exemple, compta des del passat agost amb la seva pròpia plataforma dedicada específicament a aquest tipus de contingut. Coneguda com Youtube Gaming, el seu objectiu és esdevenir la competidora directa de Twitch.

    Noves eines per retransmetre més fàcilment

    Tot i que el motiu principal de la Twitchcon és el de celebrar l’existència d’una comunitat mundial que no para de créixer, també hi va haver un petit espai per presentar sucoses novetats. Una de les més interessants fou la del nou HTML5 video player, el nou i més accessible sistema obert amb el que funcionen els navegadors a l’hora de reproduir vídeos; una eina essencial per tots els programadors web. També va haver-hi espai per l’anunci de la nova versió de l’aplicació PlayStation Twitch, l’instrument amb el qual tots els jugadors ara podran pujar vídeos a Twitch sense l’obligatorietat de retrasmetre abans en directe.