El FC Barcelona trenca la balança amb Nike - Diari Catala
Tot i anunciar el nou contracte amb la multinacional americana el club continua buscant un patrocinador per a la samarreta | FOTO: FC Barcelona

El FC Barcelona i Nike han ampliat el seu actual acord de patrocini en un moviment que reportarà al club blaugrana més de 100 milions d’euros anuals

Tot i que les xifres encara no són oficials, el compromís ja és un fet: el FC Barcelona i Nike, Inc. han ampliat el seu actual acord de patrocini, que finalitzava el 30 de juny de 2018. El nou contracte, anunciat a la matinada del dissabte, haurà de ser ratificat a la propera Assemblea General de Socis del Club, on s’informarà oficialment dels detalls d’una aliança que allargarà una relació que va començar al 1998.

Les primeres informacions indiquen que el FC Barcelona es convertirà en l’entitat millor pagada del món per una marca esportiva, amb un mínim de 105 milions d’euros en ingressos anuals per patrocini que podrien arribar als 155 milions. Aquest fet es produeix perquè el club recuperaria els drets sobre les llicències, que afecten a qualsevol producte de la marca Barça que no estigui relacionat amb l’equipament esportiu,  i la gestió de les botigues.

El propi president del FC Barcelona, Josep Maria Bartomeu, declarava que “amb aquest nou acord amb Nike ampliem una aliança estratègica pel Club alhora que reforcem la nostra projecció global de la mà d’una companyia líder al seu sector”. “Agraïm a Nike la seva aposta pel FC Barcelona i confiem en poder celebrar nous èxits esportius junts”, sentenciava.

Per la seva banda, Trevor Edwars, president de Nike Brand, mostrava la seva alegria per un acord amb “un dels majors clubs de futbol del món, que inspira a milions d’aficionats de l’esport arreu del planeta”. “Ens sentim molt orgullosos de poder seguir la nostra aliança, que estén la posició de liderat de Nike dins del futbol, i estem emocionats per aquest oportunitat per continuar fent créixer l’esport més popular del món”, finalitzava.