Ferrari F12tdf, encara més bèstia i radical

0
Ferrari F12tdf, encara més bèstia i radical
Ferrari F12tdf
Ferrari F12tdf, encara més bèstia i radical
Ferrari F12tdf

La marca de Maranello presenta l’espectacular Ferrari F12tdf

I de sobte, sense previ avís, algú ha obert la gàbia i la bèstia s’ha escapat. En efecte, Ferrari ha obert les portes del cel per mostrar-nos més potència, més agressivitat, més aerodinàmica, en definitiva, més cotxe per un que ja estava quasi complet. Aquí teniu el Ferrari F12tdf.

Ja feia temps que es parlava d’una versió més picant (si és possible) del Ferrari F12, però mai s’acaba de concretar, però el cert és que ja està aquí i està preparat per trencar tots els cronòmetres. Les sigles tdf fan referència al Tour de França Auto (no al de les bicis) on Ferrari va dominar clarament durant els anys cinquanta i seixanta amb models tan emblemàtics com el 250 GT Berlinetta.

Ferrari fabricarà 799 unitats (sí, no podien ser 800) d’aquest exclusiu model i el preu rondarà el 370.000 euros, una xifra a l’abast de molt pocs.

El que primer val la pena comentar és el seu retocat motor on el 6.3 litres V12 atmosfèric (bé, encara es resisteix a la moda turbo) puja fins els 780 CV de potència a 8.500 rpm amb un parell màxim de 705 Nm a 6.750 rpm. Tot això combina amb una caixa de canvis automàtica per lleves anomenada F1 DCT que és un 30% més ràpida per pujar de marxa, i un 40 % més ràpida per baixar. Així mateix, la relació del canvi és un 6% més curta. Sens dubte aquest sistema és digne d’un monoplaça de Fórmula 1.

Ferrari F12tdf, encara més bèstia i radical
Vista posterior

El segon punt interessant a comentar és la pèrdua de pes a que s’ha sotmès aquest Ferrari F12tdf. En concret perd 110 quilograms respecte a la versió convencional (pes total en buit de 1.415 kg) gràcies a un redisseny de diversos elements i al ús de fibra de carboni tant a nivell exterior com interior. Així mateix, incorpora un eix posterior direccional que, segons la marca, permetrà reduir el subviratge i, a més a més, augmentarà la carga aerodinàmica en un 87%. Els pneumàtics davanters també varien i són més amples (275) que el F12 (255).

Totes aquestes novetats mecàniques, i amb una relació pes-potència de 1,81 quilograms per cavall, l’acceleració de 0 a 100 km/h és de només 2,9 segons, mentre que els 0 a 200 km/h els realitza en 7,9 segons. A més a més, la velocitat punta puja (i pot superar) fins els 340 km/h.

El sistema de frens l’hereta del Ferrari LaFerrari amb discs de 398 mm davant i 360 mm al darrere, amb els quals obté una frenada bestial capaç d’aturar el cotxe des dels 100 km/h en només 30,5 metres. Del consum només us dic que homologa 15,4 litres, però qui es compri aquest cotxe crec que el que menys li preocupa és quanta benzina es beu.

Ferrari F12tdf, encara més bèstia i radical
Interior

Exteriorment ja el veieu, és un cotxe molt bèstia amb una treballada aerodinàmica i una aparença molt més radical i “Racing”, a més a més, de mostrar-se més ample. Així mateix, incorpora un spoiler 6 centímetres més llarg i 3 centímetres més alt, així com un difusor de competició amb flaps actius. També aporta un munt d’entrades d’aire i ventilació perquè el seu motor i interior es refrigerin de la millor manera possible. Si ens endinsem, veurem un interior totalment de competició amb molta fibra de carboni, tapisseria de tela amb insercions d’Alcàntera, moltures d’alumini en el lloc tradicional de les catifes i, fins i tot, s’ha procedit a eliminar la guantera.

Davant nostre tenim una autèntica joia d’enginyeria que pocs podran provar però que, almenys, ens podem conformar en contemplar les imatges que la marca ens presenta. Llarga vida a Ferrari!