El Ferrari GTC4Lusso és el successor del FF

Feia unes setmanes que la marca italiana ja ens avisava a través de diferents teaser que un nou model estava de camí. Realment no es tractaria d’un model començat des de 0, sinó que seria la continuació d’un ja existent. El model escollit per donar-li més vida amb un altre nom ha estat el Ferrari FF, segurament el Cavallino actual més estrany gràcies al seu cul rodó i a la seva tracció a les quatre rodes. Doncs bé, el seu successor que veurem al Saló de Ginebra s’anomena Ferrari GTC4Lusso.

Aquest nou model segueix amb la tradició del FF amb el motor V12, la tracció a les quatre rodes i el cul rodó, però afegeix un element interessant, l’eix posterior direccional. El nom de Ferrari GTC4Lusso respon a sigles ja utilitzades a la marca en models com el 330 GTC o el 250 GT Berlinetta Lusso. Així mateix, el número 4 fa referència al seu número de places i a la tracció total.

Ferrari GTC4Lusso, la nova meravella | Diari Català
Interior

Com dèiem, aquest Ferrari GTC4Lusso està animat per un motor de 6.3 litres V12 de 690 CV a 8.000 rpm i 697 Nm a 5.750rpm. Aquesta potència assegura una acceleració de 0 a 100 km/h en 3,4 segons i una velocitat punta de 335 km/h. Tota la força s’envia a les quatre rodes a través del sistema 4RM Evo que, a més, aporta l’eix posterior direccional. Així mateix, la duresa dels amortidors també es variable, i té diferencial electrònic per tal de millorar la seva dinàmica.

El disseny és fidel a l’iniciat pel Ferrari FF però amb alguns petits retocs aerodinàmics que milloren el coeficient. En aquest sentit, aporta noves entrades d’aire davanteres, spoiler posterior i un difusor força agressiu. Així mateix, les òptiques posteriors passen a tenir dues esferes, cosa que el FF només aportava una. De mesures, aquest Ferrari GTC4Lusso fa 4,92 metres de llarg, 1,98 d’ample i 1,38 d’alçada.

Ferrari GTC4Lusso, la nova meravella | Diari Català
Vista posterior

A l’interior, a més del caràcter marcadament esportiu, també s’aposta per un punt d’elegància i confort amb una gran pantalla tàctil de 10,25 polzades situada a la consola central. Així mateix, el volant és de nou disseny i sembla tenir unes dimensions petites i amb tots els botons on es pot controlar qualsevol element del nostre Cavallino.

De moment, ens hem de conformar en només mostrar-vos aquestes imatges ja que el model no es deixarà veure públicament fins al Saló de Ginebra del mes de març.