Sebastian Vettel (Ferrari) va ser el més ràpid de la primera jornada de test al Circuit de Barcelona-Catalunya, mentre Williams estrenava un nou aleró

Sebastian Vettel (Ferrari) va ser el més ràpid de la primera jornada de test oficial al Circuit de Barcelona-Catalunya, amb un temps d’1:23:220 en un primer dia de contínues proves on els equips van seguir millorant els seus monoplaces.

Un cop més, i com ja va passar durant les jornades de test del febrer també disputades a Montmeló, qui més voltes va donar al traçat català durant el dia d’ahir va ser Nico Rosberg (Mercedes) amb un total de 119 girs per tal de recopilar informació i seguir evolucionant un cotxe quasi perfecte.

Només Vettel i Rosberg van tenir una certa lluita per aconseguir el millor crono, en un dia on el temps era el de menys. Tot i així, tots dos van demostrar que estan per davant de la resta, ja que Daniel Ricciardo (Red Bull) no va passar del sisè lloc. Però que els de Ferrari no es confiïn, ja que el passat diumenge van veure com l’altre pilot de l’escuderia de la beguda energètica, Max Verstappen, els guanyava amb només 18 anys.

Qui també es va mostrar ràpid durant la jornada d’ahir va ser Jenson Button (McLaren), això sí, ajudat pel pneumàtic supertou de Pirelli. Els Haas i Manor de Romain Grosjean i Pascal Wehrlein també van tirar de pneumàtics per signar el quart i cinquè millor temps, respectivament. Grosjean va provar un nou xassís i va semblar entendre’s millor amb el seu monoplaça.

Ahir Montmeló va acollir a una altra de les joies de la corona de l’escuderia austríaca. El líder de les GP2 Series, el francès Pierre Gasly, es va posar al volant del STR11 de Toro Rosso i va signar el setè millor temps i un total de 78 voltes. Va ser qui menys va rodar, però va agafar confiança en un cotxe que podria ser seu de cara el 2017 o 2018.

La gran anècdota de la jornada va ser el nou i revolucionari aleró posterior que van provar a Williams. El jove pilot britànic Alex Lynn va quedar a gairebé tres segons de Vettel però l’objectiu no era el de marcar un gran temps, sinó el de provar el nou morro i aquest aleró pràcticament invertit amb el qual el FW38 va sorprendre a tots.