El Fiat 124 Spider, presentat al Saló de Los Ángeles, és el nou descapotable de la marca italiana

En un mercat ple de SUV i cotxes que només es compren per moda, és d’agrair que algunes marques segueixin apostant per traslladar idees passades al present. Models com els Toyota GT86, Subaru BRZ o Mazda MX-5 aposten per un estil de conducció pur, com el d’abans, que enamora a tot aquell que entén la conducció com una autèntica passió. Doncs Fiat vol seguir aquest camí i per això ha decidit ressuscitar un mite, el Fiat 124 Spider.

Sens dubte treure un model d’aquestes característiques en un moment com aquest és de bojos ja que pràcticament no hi ha mercat per aquest estil. Però a Fiat li és igual, volen recuperar les sensacions amb un cotxe de cap a peus i, per això, es basen en la plataforma del Mazda MX-5 amb línies pròpies d’aspecte italià però també amb característiques de models americans.

Fiat 124 Spider | Diari Català
Vista posterior

El model ja el veieu, no amaga res el seu origen japonès, sobretot amb l’allargat capó o el disseny de la part posterior. Tot i així, el disseny frontal és més sec, no dóna la sensació de moviment que genera el Mazda, fins i tot m’atreviria a dir que s’assembla a un Dodge Viper. La graella frontal és enorme i les òptiques donen sensació d’amplitud, mentre que el capó és més voluminós. Segons la marca el disseny és 100 % italià amb panells exteriors propis. El Fiat 124 Spider és 13 mil·límetres més llarg que el Mazda i, segons sembla, podria pesar uns 50 quilograms més que el seu germà japonès.

On Fiat no ha volgut desmarcar-se de la corrent actual és en la mecànica. A diferència del MX-5 amb els seus motors atmosfèrics, el Fiat 124 Spider aposta pel downsizing equipant-lo amb el 1.4 Turbo de l’Abarth 500 que proposa 160 CV de potència. Es podrà combinar amb un canvi manual o automàtic, segons la nostra preferència.

Aquesta mecànica obre un debat interessant ja que aquells que busquin un descapotable biplaça, assequible i divertit ara tindran dues opcions que, a priori, són semblants. És cert que estèticament comparteixen molt, però el motor pot fer-nos decantar per un o altre. Si volem buscar la diversió a un règim de gir alt haurem de triar el MX-5 i el seu motor 2.0 atmosfèric, però si volem potència immediata i més comoditat haurem de triar el Fiat 124 Spider. Segurament aquesta diferència també tindrà conseqüències en la dinàmica i, per tant, la decisió de quin escollir, a més a més del disseny, ja serà per quin estil de conducció preferiu.

Fiat 124 Spider | Diari Català
Interior

A l’interior és on Fiat ha volgut diferenciar-se menys del MX-5, és pràcticament calcat. El volant, la disposició de tots els elements, la pantalla, les sortides d’aire, etc. són com dues gotes d’aigua. En definitiva, l’única cosa que canvia és el símbol de la marca col·locat al volant. Però no ho trobo cap error ja que si una cosa funciona no cal tocar-la gaire, i l’interior del Mazda és molt atractiu i intuïtiu.

Teories al marge, estem molt contents que algú com Fiat aposti per un model així ja que anar a contracorrent de la resta no resulta gens fàcil. El mercat serà limitat, sí, però també cal cuidar a tos aquells que encara creiem en la conducció com un sinònim de diversió.

Sens dubte aquest Fiat 124 Spider ens agrada més del que crèiem que ens agradaria.