Pocs canvis estètics pel petit Fiat 500 2016

El nou Fiat 500 no és un model completament nou, tampoc cal. Quan una cosa funciona… Més aviat es tracta d’una actualització del model presentat el 2008 amb detalls renovats com els grups òptics o millores en l’equipament i els motors, més eficients. Durant el seu debut oficial a Frankfurt va presentar la carrosseria tancada de tres portes (500) i la descapotable (500C), que és 2600 euros més cara tot i tenir el mateix nivell d’equipament i propulsors. Una capota una mica cara, al meu parer. Pel que fa a mesures no canvia res respecte del seu predecessor, 3,55 metres de llargada, 1,63 d’amplada i 1,49 d’alçada. El maleter segueix igual, molt petit: 185 litres per totes dues versions.

Fiat 500, el 'chic' italià es renova per seguir l'èxit
Part posterior 500C

Com ja hem comentat el seu canvi estètic no és exagerat i al seu interior segueix les mateixes pautes que el seu predecessor, menys és més. La diferència més notable és la pantalla tàctil (opcional) de 5 polzades que portarà el sistema multumedia Uconnect a més d’alguns detalls com el volant, la guantera o els seients que han canviat lleugerament per ser més còmodes. Per aquells que els hi agradi el punt tecnològic combinat amb l’estil més ‘retro’ existeix la possibilitat que les agulles de la instrumentació siguin digitals al portar una pantalla de 7 polzades.

Fiat 500, el 'chic' italià es renova per seguir l'èxit
Interior Fiat 500C

El que si és una novetat són les noves llantes de 15 i 16 polzades amb un disseny més arriscat però amb sintonia amb l’estil del Fiat 500. També hi haurà dues noves tonalitats per a la carrosseria: el Corallo Red i l’Opera Burgundy a més de l’opció de comptar amb uns vinils predefinits per decorar el cotxe (Small, Medium, Lord, Comics, Navy y Camoufalge). Per gustos colors, mai més ben dit.

En l’àmbit mecànic, el Fiat 500 sortirà al mercat amb tres versions benzina: la 1.2 de 69 CV, el mateix motor EasyPower i el 0.9 TwinAir de 105 Cv. A diferència de l’última opció, que es tracta d’un propulsor turboalimentat de dos cilindres, els dos primers són atmosfèrics i de quatre cilindres. Això si, la versió EasyPower pot funcionar amb GLP (Gas liquat de petroli), molt útil a Itàlia però poc vist al nostre país. Sempre seran tracció davantera i portaran el canvi manual de cinc velocitats i l’opció de l’embragament pilotat Dualogic pels de 69 CV i sis pel de 105 CV. El sistema Start&Stop és opcional per al motor 1.2 69 CV però ve de sèrie al TwinAir, la versió que ha donat el consum més baix, de 4,2 l/100 km, i que el situa com el més eficient de la seva categoria. A partir del desembre d’aquest any la firma posarà a la venda un motor dièsel 1.3 MultiJet de 95 CV i també es produirà, per alguns països europeus, la versió 0.9 TwinAir de 85 CV i la 1.2 69 CV Eco, que porta un paquet aerodinàmic específic i neumàtics de baixa resistència.

Fiat 500, el 'chic' italià es renova per seguir l'èxit
Vista posterior

De la resta el que caldria remarcar és el lleuger canvi en la suspensió per augmentar el confort durant la conducció. Tot i que era un cotxe dur mai ha estat dels menys còmodes però segur que s’agraeix la millora. Pel que fa als discos de fre, tots els models portaran el mateix diàmetre i les versions de 69 CV es produiran amb el sistema de tambors a l’eix posterior.

Està a la venda des d’aquest setembre per 11.750 euros amb el motor més baix, el de 69 CV. Es comercialitzarà amb dos nivells d’equipament (Pop i Lounge). El primer compta amb detalls com els comandaments al volant i la llum diürna de Led. El nivell Lounge, en canvi, permet que el sistema Uconnect (de sèrie) es pugui connectar a internet mitjançant un smartphone. El preu està per sobre dels seus possibles rivals com el Citroën C1 o el Seat Mii, però és un model que es pot permetre el luxe de tirar a l’alça i veure com reaccionen els usuaris. L’esperit ‘chic’ que l’acompanya, l’arrelament a la tradició i un seguit de connotacions sentimentals fan d’aquest Fiat una aposta segura.