Fiat 500, el rei de la ciutat

0
Fiat 500

Fiat 500

La marca italiana renova el Fiat 500, seu petit model

Si hi ha un rei de la ciutat aquest és el Fiat 500 i, per tal de seguir portant la seva corona, ha decidit renovar-se lleugerament per fora i profundament per dins. I ha escollit un dia màgic per anunciar-ho; un 4 de juliol de 1957 naixia una llegenda, el 500 original començava el seu camí per apoderar-se de la ciutat. L’aspecte del nou 500 segueix sent la d’un cotxe molt presumit que no perd la seva essència i que arriba carregat de tecnologia.

Estèticament poques coses han canviat; el Fiat 500 té una fórmula que agrada i que enganxa i sembla que el temps no passi per ell, és el Peter Pan dels cotxes. Recordem que porta al mercat des del 2008 i, des de llavors, aquest és el primer salt endavant que ha decidit fer. Les novetats que més ressalten a la vista són la nova calandra una mica més gran amb dues barres cromades, les clàssiques òptiques rodones i presumides acompanyades per unes noves òptiques més petites que utilitzen la tecnologia LED que actuen com il·luminació diürna i que s’inspiren en el Fiat 500X, les noves i subtils entrades d’aire al para-xocs frontal marcades per una barra cromada a banda i banda que li donen un aspecte força elegant, nou disseny de llandes de 15 i 16 polzades i les òptiques posteriors amb, també, tecnologia LED. El perfil lateral i posterior segueix sent, pràcticament, el mateix. Així mateix, seguirà disponible la carrosseria descapotable sota el nom de Fiat 500C.

Fiat 500 descapotable

El canvi més gran del nou 500 es produeix al seu interior, el qual segueix mantenint aquell aroma clàssic però adoptant totes les novetats tecnològiques pròpies del moment actual per tal de posar-se al dia. En aquest sentit, amb el nou 500 trobem un interior de força qualitat, la qual ha millorat respecte l’anterior generació, amb detalls cromats i un nou volant multifunció que pot estar revestit de cuir en alguna versió. Però la gran estrella d’aquest apartat és el sistema d’infoentreteniment Uconnect que incorpora una pantalla tàctil de cinc polzades en tota la gamma, i de sèrie. Seguint el tema digital, també incorpora una nova instrumentació on aglutina tota la informació i on sabrem la velocitat, revolucions, consums, informació del viatge, etc.

Un altre punt fort de l’interior és la capacitat de personalització que ofereix la marca; és divertit que amb cotxes tant presumits i urbans com el 500 puguem jugar a escollir quin és l’acabat interior que més s’adapta a nosaltres. Podem escollir blanc amb vermell, negre amb blanc, quadres amb negre, i així fins a infinitat de possibilitats que ens ajudaran a crear un àmbit únic i molt personal.

Una cosa que no canvia gaire són les motoritzacions, tot i que com a novetat tots compleixen amb la normativa d’emissions Euro6. En aquest sentit, l’oferta de benzina es basa amb el 1.2 Fire de 69 CV de potència, el qual també estarà disponible amb GLP, el 0.9 TwinAir turbo bicilíndric amb 85 i 105 CV, i, en alguns mercats, també es podrà escollir el 1.4 atmosfèric amb 100 CV de potència. Pel que fa als motors dièsel, només hi haurà el 1.3 Multijet de 95 CV. Tot i així, també existirà un 0.9 TwinAir de 65 CV que, igual que en el cas del 1.4 atmosfèric de benzina, només estarà disponible en alguns mercats.

Fiat 500 interior

Encara no se sap si al mercat espanyol arribaran totes les motoritzacions, fet que encara està per veure. Igual que les versions Abarth que, presumiblement, també rebran un lleuger retoc amb aquell punt més picant que tenen, però la marca encara no ha confirmat res al respecte.

Fiat espera mantenir el mateix èxit obtingut fins ara amb el seu petit de la casa. Sens dubte és un cotxe molt interessant per ciutat ja que la seva mida, comportament i estètica el converteixen en un autèntic ratolí simpàtic que et fa treure el millor dels teus somriures.