Fiat Aegea, de Turquia cap a Europa

0
Fiat Tipo a partir de 9.990 euros | Diari Català

Fiat Aegea frontal

La nova berlina de la marca italiana

Fiat comença a posar-se les piles i a treure vehicles amb personalitat amb la intenció de recuperar el terreny perdut durant els últims anys. El Fiat 500 segueix sent tot un èxit, i les seves versions 500L i 500X també comencen a treure el cap amb molta força. Però als italians els hi calia una berlina senzilla, econòmica i atractiva per seguir treballant i recuperar el buit que va deixar el Fiat Marea. I així ho han fet, durant el saló de l’automòbil de Turquia han presentat el Fiat Aegea, una berlina compacta assequible, pràctica, senzilla, atractiva i que arribarà a Europa. Els Seat Toledo, Skoda Rapid o els Citroën C-Elysee se’ls hi gira feina.

El seu hàbitat natural serà Turquia degut a la gran importància que té aquest mercat per a la marca italiana, de fet es fabricarà a la planta de Fiat en aquest mateix país, però la intenció és que també arribi amb força a Europa, nord d’Àfrica i a l’Orient Mitjà. Així que a Espanya arribarà i posarà les coses difícils als seus competidors.

El disseny es força atractiu i avantguardista, ens ha sorprès. Les seves proporcions són les d’un cotxe que ha nascut per ser una berlina, i no una adaptació a partir d’un compacte. Totes línies s’uneixen molt bé i les òptiques encaixen perfectament amb el conjunt. Salvant les distàncies, el frontal em recorda una mica al nou Ford Mustang, A més a més, aquestes llandes de 17 polzades li donen més atractiu. Sens dubte Fiat ha encertat de ple. Les seves mides són molt semblants a les dels seus directes competidors com el Seat Toledo, i la capacitat del maleter puja fins els 510 litres.

Fiat Aegea interior

A l’interior es respira la senzillesa i la funcionalitat del cotxe. La consola central està ben repartida i té una pantalla integrada a la part superior. Fiat ha fet un cotxe pràctic tan per fora com per dins que té com un objectiu donar un bon confort als seus ocupants amb un espai ampli. Però això no treu que tingui manca de tecnologia, sinó tot el contrari; disposarà del sistema Uconnect amb el qual es podrà fer streaming d’àudio, lectura de SMS, Bluetooth i navegació .

El que segur que no és, és un cotxe que busqui l’esportivitat, sinó el que vol és ser un vehicle còmode sense grans prestacions però que pugui portar-te a tot arreu. En aquest sentit l’oferta de motors es basa en dos benzina i dos dièsel Multijet. Del primer tindrem el 1.4 Multiair atmosfèric de 100 CV i el 1.4 T-Jet de 120 CV, mentre que del segon el 1.3 Multijet de 95 CV i el 1.6 Multijet de 120 CV. tots ells aniran amb caixa de canvis manual, tot i que hi haurà la possibilitat de munta una automàtica.

Tot i la seva notable imatge, em temo que serà un model molt utilitzat com a taxi . Això és bo per la marca italiana ja que vendrà moltes unitats, però la gent tindrà aquell estereotip que els tirarà una mica enrere, i és una llàstima ja que és un cotxe força interessant.

Fiat Aegea posterior

Èxit del grup FCA al Saló de l’Automòbil de Barcelona

Un dels grups presents al saló era el FCA (Fiat Chrysler Automobiles), el qual va tancar els 10 dies d’exposició amb un total de 1.020 operacions. D’aquestes, gairebé el 50% van ser sobre el Fiat 500X, sens dubte un gran èxit per tot el grup. De fet, per celebrar aquesta fita, les ofertes seguiran realitzant-se fins al final d’aquest mes.

Tot això és gràcies a la renovació del grup que en els darrers anys han començat a llençar una sèrie de models que han estat tot un èxit. Parlem dels Alfa Romeo Mito i Giulietta, Fiat 500 o el recent Jeep Renegade. Tots ells són models amb una gran acceptació i bones crítiques, les quals els han fet pujar força. Però això no queda aquí ja el pla del grup és seguir creixent i treien més novetats interessants que puguin aconseguir ser tot un èxit. De moment tenim el Fiat Aegea, però, per exemple, s’espera que Alfa Romeo presenti novetats molt interessant d’aquí poc; el desaparegut 159 tindrà un successor ben aviat…