La marca italiana recupera el nom de Fiat TIPO 2016 per a la seva nova berlina

Sembla que el grup Fiat comença a revifar-se després d’uns anys força continguts on van anar caient progressivament. Calia un replantejament i anàlisi de la situació per entendre el que demanava el mercat sense perdre l’essència de sempre que ha caracteritzat al grup italià. Durant els darrers temps el grup ha anat apostant per nous models que, en part, han reconduït la situació; Alfa Romeo, amb la base del Mito i el Giulietta, ha tret l’esportiu 4C i, recentment, l’espectacular Giulia. Jeep també ha apostat per la moda SUV amb el Renegade, mentre que Fiat es basa amb el 500 i tots els seus derivats (Abarth 500, 500L o 500X).

Però per aconseguir recuperar tot el terreny perdut cal seguir treballant profundament i és per això que Fiat aposta per un nou model dins del segment C, parlem del Fiat TIPO 2016. Segurament la paraula TIPO ja us soni, i és que a finals dels anys 80 fins a mitjans dels 90, Fiat era protagonista amb un compacte anomenat Tipo (escrit amb minúscules) que va tenir força èxit dins del seu segment. Ara, escrit amb majúscules, el TIPO torna i ho fa sobre la base del Fiat Aegea (nom que rep a Turquia). Estèticament és una berlina petita que tindrà com a gran rival el Seat Toledo actual, així com el Skoda Rapid.

Fiat TIPO 2016, la resurrecció comença per aquí
Interior

La filosofia d’aquest Fiat TIPO és la d’un vehicle assequible, pràctic i preparat per entrar en força al mercat. Òbviament no estarà al nivell econòmic de Dàcia, però sí que oferirà preus molt competitius sense renunciar a un bon nivell de tecnologia i acabats.

Com diem, TIPO serà el seu nom a Europa, Orient Pròxim i Àfrica, mentre que a Turquia romandrà amb el nom d’Aegea. Aquest automòbil s’ha desenvolupat a cavall entre Itàlia i Turquia, però la producció serà portada a terme a la fàbrica de la marca a Bursa, antiga capital de l’Imperi Otomà.

El disseny exterior és senzill però, al mateix temps, ofereix una imatge moderna i adequada al mercat. No busca grans angles ni gaires línies, simplement vol ser un cotxe pràctic sense gaires complicacions. El mateix passa a l’interior, on el minimalisme i la racionalitat és el que impera. Tot i així, equiparà una pantalla tàctil amb el sistema d’entreteniment Uconnect, així com càmera de visió posterior i navegador TomTom.

Fiat TIPO 2016, la resurrecció comença per aquí
Vista posterior

El Fiat TIPO s’estira fins als 4,5 metres de llarg, té capacitat per a cinc persones i gaudeix d’un maleter de 510 litres de capacitat, unes xifres que el situen a un molt bon lloc dins del seu segment.

Pel que fa als motors, es llençarà amb dos propulsors dièsel Multijet II Turbo i dos de benzina. Tots ells oscil·laran entre els 95 i 120 CV.

S’espera que els primers Fiat TIPO es comercialitzin a Itàlia a finals d’aquest any, mentre que a la resta aniran arribant paulatinament durant els primers compassos del 2016. Aquest Fiat TIPO és el primer de molts models que vindran al grup, començant pel proper Fiat 124, el descapotable biplaça que està fet sobre la base del Mazda MX-5.