El Seat Ateca beu molt del disseny del Seat Leon

S’ha acabat el misteri, les imatges i informacions del primer SUV de la història de Seat ja han vist la llum. El nom també és nou, no fa gaire jugàvem amb que s’anomenaria Seat Tecta però, al final, hi ha hagut un joc de lletres i el seu nom no és un altre que Seat Ateca, localitat de la província de Saragossa.

Aquest és el primer SUV de Seat en tota la seva història i el seu objectiu és clar, dominar aquest segment amb un bon producte que competeixi cara a cara amb els supervendes com el Nissan Qashqai, Mazda CX-5 i KIA Sportage. Sens dubte, aquest Seat Ateca ha de ser un dels pilars de la marca durant els propers anys per tal de projectar-se, encara més, cap a l’exterior, sabent que el segment SUV és el que experimenta un major creixement.

Filtrat el Seat Ateca, el primer SUV de la marca | Diari Català
Imatge filtrada de l’interior

El Seat Ateca és un SUV de mida mitjana amb 4,36 metres d’allargada (similar al Qashqai) que beu molt del disseny del Seat Leon. El SUV de Seat s’aixeca sobre la plataforma modular MQB del grup Volkswagen. Exteriorment és quasi idèntic respecte el Leon excepte per les característiques pròpies de SUV com els baixos amb proteccions negres de plàstic, la major altura al terra o la forma de la part posterior. Per dins, sí que no hi ha cap sorpresa, és el mateix interior del Leon amb una distribució minimalista i senzilla que convida a l’esportivitat i a l’elegància. Això sí, aquest Ateca disposa d’un maleter de 510 litres de capacitat.

Pel que fa a la tecnologia, hi trobem tota la que ja incorpora el Seat Leon com els fars Full LED, connectivitat amb el smartphones, ja siguin Apple o Android, i multitud d’ajudes que faciliten la conducció i la seguretat. En aquest sentit, el Seat Ateca incorpora elements de conducció semiautònoma com el Traffic Jam Assist, amb el qual a velocitats inferiors a 60 km/h el cotxe actuarà per si mateix (accelerant, frenant, girant, etc) guiant-se pel cotxe de davant; o l’Emergency Assist, amb el qual el cotxe ens anirà llençant avisos i fins i tot s’aturarà si nota que el conductor està inactiu. També disposa de la càmera de 360 graus, ajudes a l’aparcament, entre d’altres.

Filtrat el Seat Ateca, el primer SUV de la marca | Diari Català
Imatge filtrada de la part posterior

Pel que fa a les motoritzacions, aquestes estaran disponibles amb versions benzina TSI i dièsel TDI i es situaran entre els 115 CV i els 190 CV. El motor d’accés és el 1.0 TSI tricilíndric de 115 CV i 5,3 litres als 100 quilòmetres de consum, i estarà acompanyat pel 1.4 TSI ACT de 150 CV amb desconnexió de cilindres i 6,2 l/100 km.

En dièsel trobarem el 1.6 TDI de 115 CV i dos versions 2.0 TDI de 150 CV i 190 CV respectivament. La caixa de canvis serà manual de sis velocitats o automàtica DSG de doble embragatge, les quals enviaran la força a l’eix davanter o les quatre rodes (disponible a les versions més potents).